Niemcy to czwarta pod względem wielkości gospodarka na świecie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy z Polski chcą zaistnieć i odnieść sukces na tamtejszym rynku. Jednak bez odpowiedniej reklamy zdobycie klientów z Niemiec jest praktycznie nieosiągalne. Dlaczego warto zainwestować w promocję u naszych zachodnich sąsiadów?
Gospodarka Niemiec – krótka charakterystyka
Niemcy to bardzo innowacyjna gospodarka, która swoją konkurencyjność zawdzięcza m.in. silnemu ukierunkowaniu na eksport. W branżach takich jak produkcja samochodów, maszyn i urządzeń, technologia medyczna, farmaceutyka czy też chemia nie ma sobie równych w całej Unii Europejskiej, eksportując ponad połowę wyprodukowanych towarów.
Co więcej, u naszych zachodnich sąsiadów duży nacisk kładzie się na prace badawczo-rozwojowe, których celem jest dynamizacja przemysłu i biznesu. Istotną rolę w niemieckiej gospodarce odgrywają również małe i średnie przedsiębiorstwa. Stanowią one aż 99 proc. wszystkich firm w Niemczech.
Tym, co w szczególności zachęca przedsiębiorców do ekspansji na rynek niemiecki, jest tamtejszy rynek zbytu. Nasi zachodni sąsiedzi to bogate społeczeństwo konsumpcyjne, liczące ponad 83 mln osób. Choć Niemcy w swych decyzjach zakupowych często kierują się patriotyzmem, doceniają także produkty zagranicznych wytwórców, o ile te spełniają ich wysokie wymagania. Nie dziwi zatem fakt, że wiele polskich firm jako kierunek swojej zagranicznej ekspansji wybiera właśnie Niemcy.
Dlaczego warto zainwestować w reklamę w Niemczech?
Żeby odnieść sukces na niemieckim rynku, przedsiębiorca powinien zadbać nie tylko o jakość produktów, ale i o odpowiednią reklamę. Nawet najlepszy towar nie zostanie sprzedany, jeśli klienci nie będą mieli świadomości jego istnienia. Właściwie skonstruowany przekaz reklamowy pozwoli w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę niemieckiemu klientowi i zachęcić go do zakupu.
Co więcej, odpowiednia reklama pozwoli na zwiększenie świadomości marki wśród jej potencjalnych odbiorców, a także nakłoni do kontaktu. Umożliwi również stworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. W efekcie klienci będą darzyli firmę większym zaufaniem, co przełoży się na ich decyzje zakupowe.
Reklama w Niemczech to opłacalna inwestycja. Relatywnie niskim nakładem środków można bowiem osiągnąć wymierne rezultaty w postaci znaczącego zwiększenia sprzedaży. Warto jednak pamiętać o dopasowaniu przekazu reklamowego do upodobań niemieckich konsumentów. Preferują oni raczej stonowane reklamy, które w przejrzysty i klarowny sposób prezentują korzyści oferty. Krzykliwe, głośne kampanie promocyjne bazujące na emocjach nie są mile widziane. Warto je zastąpić przekazem zawierającym konkretne informacje podane w atrakcyjny sposób.
Ważny jest także sposób komunikacji marki z klientami, oparty na zaufaniu i partnerstwie. Ponadto Niemcy przywiązują dużą uwagę do detali i cenią sobie wysoką jakość obsługi. Dbałość o te elementy pozwoli stworzyć przekaz reklamowy idealnie dopasowany do niemieckich klientów, co zwiększy szanse przedsiębiorstwa na sukces za Odrą.
/Artykuł sponsorowany/