Strona główna Temat dnia Ćwiczenia do wykonania w domu

Ćwiczenia do wykonania w domu

0
Aby uprawiać sport nie musimy ruszać się z domu. Chcąc utrzymać formę, możemy ćwiczyć we własnych czterech ścianach, nie przejmując się brzydką pogodą czy obowiązującymi obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa. Jak może wyglądać prosty trening w domu?

Do ćwiczeń w mieszkaniu wcale nie potrzebujemy zaawansowanej domowej siłowni, bieżni czy zestawu hantli. Do utrzymania dobrej kondycji wystarczy jedynie mata do ćwiczeń i odrobina miejsca na podłodze. Oto kilka pomysłów na trening różnych partii ciała!

Ćwiczenia na brzuch
Jednym z najbardziej powszechnych ćwiczeń na wyrzeźbienie mięśni brzucha są brzuszki. Prosty acz niezwykle skuteczny trening pozwoli nam uzyskać piękną sylwetkę błyskawicznie. Należy pamiętać, by kręgosłup podczas ćwiczenia stykał się z matą na całej długości, a każde powtórzenie było pełne.

Dla urozmaicenia treningu oprócz tradycyjnych brzuszków możemy spróbować ćwiczeń z uniesionymi nogami, a także tak zwanych brzuszków skośnych, polegających na dotykaniu prawym łokciem przeciwległego kolana, podczas gdy odcinek lędźwiowy kręgosłupa pozostaje dociśnięty do maty.

Ćwiczenia na uda i pośladki
Wymodelowanie ud często należy do trudnych zadań. Wiele osób zapomina o tym podczas treningów zarówno w domu, jak i na siłowni. Chcąc aby nasza sylwetka dobrze prezentowała, powinniśmy zadbać w czasie naszych ćwiczeń również o te partie ciała.

Jednym z ćwiczeń umacniających mięśnie ud i pośladków jest unoszenie nóg w pozycji, w której kolana i dłonie są oparte na macie. Podnosimy jedną nogę, prostujemy ją w kolanie i pozwalamy powoli jej opadać. Po kilkunastu powtórzeniach zmieniamy nogę.

Drugim sposobem na wzmocnienie tych partii mięśni są wykroki. W pozycji stojącej robimy jedną nogą krok do przodu, podczas gdy drugą staramy się zgiąć w kolanie w taki sposób, by dotknąć nią powierzchni maty do ćwiczeń. Im dłuższy wykrok, tym bardziej będą pracowały nasze mięśnie pośladków.

Ćwiczenia na ramiona
Klasycznym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ramion są pompki. Dłonie i stopy powinny być mocno oparte o matę. Możemy dowolnie podnosić lub zmniejszać trudność ćwiczeń. Jeśli wymaga ono od nas dużo wysiłku, możemy próbować robić pompki opierając na macie kolana, dzięki czemu zmniejszy się siła nacisku. Jeśli pompki nie sprawiają nam większej trudności, dostosowujemy ilość powtórzeń oraz rozkład ramion w taki sposób, by zwiększyć efektywność ćwiczeń i trenować różne partie mięśni rąk. Dobrym pomysłem może być także robienie pompek z użyciem specjalnych podpórek, co będzie wymagało więcej wysiłku.

Do ćwiczenia ramion możemy także wykorzystać różnorodne obciążenia. Nie muszą to być profesjonalne hantle – czasem wystarczy zwykła butelka wody lub drobne ciężarki. Wówczas leżąc na macie i trzymając w ręce obciążniki unosimy ręce nad klatkę piersiową i opuszczamy je prostopadle do linii ciała.

/Artykuł sponsorowany/