Budowanie świadomości marki – rola opakowania
Lubimy korzystać ze sprawdzonych produktów i marek, jednak w natłoku ciągłych nowości bywa, że zapominamy o firmach, które ceniliśmy w przeszłości. I tak, odpowiednio zaprojektowanie opakowanie zapada w pamięć klientów i przyczynia się do ponownego zakupu w obrębie marki. Opakowanie to bowiem, jej najlepsza wizytówka. Jakie powinny być, żeby wspomagać budowanie świadomości marki?
Budowanie świadomości marki – cechy dobrego opakowania
Dobre opakowanie produktowe to takie, które w odpowiedni sposób oddaje charakter marki i zapada w pamięć klienta – jak to osiągnąć? Przede wszystkim kolory i grafika. Dobrze, jeśli marka obiera charakterystyczne dla siebie kolory opakowań i to nie tylko produktowych, ale także tych, w które pakowane są zakupione produkty. Torby czy pudełka wysyłkowe muszą być charakterystyczne i stanowić reklamę sklepu. I bez względu czy prowadzisz sprzedaż internetową, czy stacjonarną, Twoi klienci powinni identyfikować markę z określonym designem. Pamiętaj, żeby zawsze umieszczać swoją nazwę na opakowaniach, a one same powinny być na tyle innowacyjne i trwałe, żeby zapadały w pamięć i zostały z klientem na dłużej np. w formie pudełka do przechowywania przedmiotów lub torby na zakupy w spożywczym – w ten sposób klienci również budują relację z marką. Pamiętaj, że w dobrym tonie jest dbanie o planetę. Firmy, które stosują plastikowe lub nienadające się do recyklingu opakowania, są źle postrzegani przez klientów i tym samym taka marka, negatywnie rysuje się w ich świadomości. Pamiętaj, że przy produkowaniu każdego rodzaju opakowań stawiać na design zgodny z charakterem produktów oraz wartości, jakie wyznajesz – w ten sposób będziesz wiarygodny i przyciągniesz swoją grupę docelową.
Kreatywne projekty opakowania znajdziesz na: https://packaging-design.net.
Budowanie świadomości marki – na co zwrócić uwagę wybierając opakowanie?
Wybierając opakowanie dla swojej firmy, musisz wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. Po pierwsze zastanów się, z jakiego tworzywa będzie wykonane opakowanie, uwzględniając rodzaj i wagę sprzedawanego przedmiotu. Postaw na rozwiązania ułatwiające korzystanie z produktu jak szczelne zamknięcie czy wygodna tubka. Wyznacz sobie również cele marketingowe, czyli jak Twoja marka ma być postrzegana w oczach konsumentów i w jaki sposób wyróżni się na tle konkurencji. Jednocześnie uwzględnij koszty produkcji opakowań, w końcu klient nie chce dopłacać za lepsze opakowanie, a dla Ciebie to większy wydatek niż w wypadku prostego designu. Jednocześnie jest to niezwykle istotny element budowania świadomości marki – weź to pod uwagę.
Więcej o kreatywnych opakowaniach przeczytasz na https://packhelp.fr.
/Artykuł sponsorowany/