Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego rozpoczął konsultacje społeczne w sprawie kształtu przyszłego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021, który obowiązywał będzie od 13 grudnia 2020 roku. Swoje zgłoszenia można przekazywać tylko do 12 lutego.
Wnioski, uwagi i sugestie należy przesyłać na specjalnie do tego celu przygotowanym formularzu, na adres e-mail: [email protected]. Formularz dostępny jest do pobrania na stronie urzędu marszałkowskiego. – W tytule e-maila prosimy napisać „Konsultacje społeczne RJP 2020/2021” oraz przypominamy o konieczności podpisania „zgody na przetwarzanie danych osobowych…” zgodnie z treścią umieszczoną w formularzu. Bez tej zgody uwagi i sugestie nie będą mogły być rozpatrzone – przypominają urzędnicy.
– Z uwagi na terminarz prac nad przygotowaniem oferty oraz konstrukcją rocznego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021, formularze nadesłane po wyżej wskazanym terminie nie będą mogły być rozpatrzone w ramach konsultacji. Informujemy również, iż nie będą rozpatrywane wnioski: niepełne, anonimowe lub z nieprawdziwymi danymi, ogólnikowe i niewnoszące konkretnego postulatu, dotyczące zakresu kompetencyjnego innych organizatorów, do połączeń Intercity i Eurocity, TLK i międzynarodowych (za wyjątkiem regionalnych pociągów transgranicznych do ościennych regionów Niemiec i Czech), z uwagami dotyczącymi stanu taboru i prędkości kursowania pociągów, zawierające uwagi o stanie linii kolejowych i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe SA i PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami), dotyczące relacji połączeń dalekobieżnych (organizatorem tych połączeń jest ministerstwo właściwe do spraw transportu) – wyliczają przedstawiciele UMWD.
Zaznaczają przy tym, że na kształt przyszłej kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak wysokość środków finansowych w dyspozycji Urzędu Marszałkowskiego, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury i jej stan, możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz uzgodnienia z sąsiednimi organizatorami na liniach stycznych z innymi województwami. – Pragniemy również dodać, że z uwagi na procedury związane z przygotowaniem rozkładu jazdy czas oczekiwania na odpowiedź przekroczy zwyczajowy, miesięczny termin. Zapewniamy jednak, że każde zgłoszenie zostanie rozpatrzone, a odpowiedź na nie zostanie przesłana do Państwa e-mailem – dodają urzędnicy.
/UMWD, opr. mn/