Coraz bardziej widoczny jest postęp prac przy wartej blisko 200 mln złotych rewitalizacji linii kolejowej nr 285 ze Świdnicy, przez Sobótkę, do Wrocławia. Efekty robót widoczne są m.in. w rejonie stacji Świdnica Przedmieście. Prace trwają też w Pszennie i Marcinowicach.
Przypomnijmy, w ramach kolejowej inwestycji rewitalizację przechodzi linia z Wrocławia Głównego do Świdnicy Przedmieście, a także krótki łącznik między stacjami Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Po zakończeniu remontu, pociągi będą mogły poruszać się na tym odcinku z prędkością 80-100 km/h.
Gruntowną przebudowę przejdą także przystanki między innymi w Sobótce, Szczepanowie, Marcinowicach, Pszennie, a także peron nr 1 na stacji Świdnica Przedmieście. W ostatnim przypadku, pod nadzorem konserwatorskim przeprowadzony zostanie remont drewnianej wiaty, natomiast na pozostałych przystankach planowane jest ustawienie nowych wiat i ławek.
W pierwszej kolejności przebudowie poddany został fragment od stacji Świdnica Miasto do Sobótki Zachodniej w celu zapewnienia dojazdu pociągów towarowych do podślężańskich kamieniołomów. W drugim etapie zmodernizowany zostanie odcinek łączący Sobótkę z Wrocławiem. Obecnie roboty prowadzone są m.in. na terenie gminy Marcinowice, a także w Pszennie, gdzie remontowany jest wiadukt kolejowy znajdujący się nad drogą powiatową łączącą Pszenno i Wilków. W przyszłym tygodniu zmotoryzowani natrafią tam na utrudnienia – od 10 do 17 grudnia droga zostanie częściowo zamknięta dla ruchu.
Kolejarze planują zakończyć całą inwestycję do 30 grudnia 2020 roku.
Michał Nadolski
[email protected]
fot. Dariusz Nowaczyński, UG Marcinowice