Strona główna Wydarzenia Kupon rabatowy dźwignią handlu

Kupon rabatowy dźwignią handlu

0

Jak zachęcić klienta do wyboru właśnie Twojego sklepu i dokonania zakupów właśnie w nim? Odpowiednio dobrana reklama, wykorzystanie mediów społecznościowych czy świetna obsługa klienta są niezwykle ważne, ale to nie wszystko – warto zachęcić konsumenta promocjami i zniżkami.

Kupon rabatowy dźwignią handlu

Zakupy przez Internet to bardzo prężnie rozwijająca się gałąź handlu. Z roku na rok liczba internautów kupujących online rośnie. W 2019 r. już 62% użytkowników sieci przyznało, że dokonuje zakupów w e-sklepach – tak wynika z najnowszego raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2019”. Dla porównania w 2018 r. w sieci robiło zakupy 56% internautów, a w 2017 r. – 54%. Ankietowani najbardziej cenią możliwość dokonania zakupów w każdej chwili, brak konieczności osobistego udania się do sklepu oraz nieograniczony czas wyboru.

Polacy wskazują jednocześnie, że zaletą e-sklepów jest większy wybór produktów niż w punktach stacjonarnych, wygoda, a także cena – 44% badanych internautów wskazało, że zakupy online są tańsze (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Na atrakcyjne ceny w e-sklepach wpływ ma wiele czynników, w tym brak konieczności posiadania tradycyjnego sklepu przez sprzedawcę. Bardzo często też sprzedający próbują zachęcić konsumentów do wyboru właśnie ich oferty przez zamieszczanie promocji.

Lubimy rabaty
Kupon rabatowy to atrakcyjna z punktu widzenia konsumenta forma promocji zarówno przy zakupach stacjonarnych, jak i online. Wyróżnić możemy m.in.:

  • kupony powitalne – obowiązujące przy pierwszych zakupach. Zachęcają do skorzystania z oferty danego sklepu po raz pierwszy, czasem ich otrzymanie uzależnione jest od zapisania się do newslettera;
  • kupon na kolejne zakupy – to z kolei zachęta, aby klient, który złożył zamówienie i opłacił je, wrócił do sklepu;
  • kupony okazyjne – z okazji świąt lub po prostu dołączane co pewien czas np. do newslettera, obowiązują na cały koszyk;
  • kupony na konkretne marki/produkty – pozwalają nieco sterować wyborami klientów, gdyż obniżają ceny tylko produktów konkretnych, z określonych kategorii lub należących do danej marki.

Kupony rabatowe bardzo często powiązane są z regularnym newsletterem lub przynależnością do klubu, marki bądź programu lojalnościowego. W ten sposób można nagradzać stałych klientów. Nie wolno jednak zapominać o zdobywaniu promocjami nowych osób. Kupony na pierwsze zakupy to idealna metoda zdobywania ich. Bardzo pomocne mogą być także wydarzenia (np. targi i festiwale), podczas których rozdawane są gościom kupony z kodem rabatowym obowiązującym w sklepie online.

Jak promocja – to zindywidualizowana
Jakie kupony przyciągną klienta? Przede wszystkim w przypadku zakupów online warto zainteresować się kodami rabatowymi. Kupony papierowe warto wręczać lub wysyłać okazyjnie, ale bazą tej formy promocji w e-sklepach powinny być kody rabatowe. To wygodna forma przy zakupach w Internecie.

Druga kwestia to zindywidualizowane podejście do klienta. Niektóre kody rabatowe – głównie te, które obowiązują na cały asortyment lub wiążą się np. z ofertą świąteczną – mogą być atrakcyjne dla wszystkich klientów. Część jednak warto dostosować do konkretnego klienta. Jeśli jest on zarejestrowany w sklepie, to na podstawie historii jego zakupów można przewidzieć, które produkty w przyszłości mogą go zainteresować. Z pewnością zainteresuje się promocją skierowaną właśnie do niego.

Wygenerowanie takich kuponów nie jest już ani trudne, ani czasochłonne i jest możliwe zarówno w przypadku sprzedaży online, jak i stacjonarnej. Praktycznym rozwiązaniem jest system do generowania kuponów rabatowych z poziomu terminala POS, np. proponowany przez Polskie ePłatności, które od lat wspierają innowacyjne rozwiązania w dziedzinie płatności bezgotówkowej w całej Polsce dostarczając dodatkowe możliwość dla właścicieli terminali, czy też z poziomu systemu sprzedażowego e-sklepu. Kupon generowany jest po dokonaniu przez klienta transakcji w przypadku spełnienia określonych warunków, które sprzedawca sam wcześniej ustawia. Unikalne kupony rabatowe dla klienta można w ten sposób wygenerować niemal natychmiastowo.

Darmowa dostawa, bonusy i kupony rabatowe – sprzedaż online wymaga prężnego podejścia do systemu promocji i tworzenia różnych rodzajów sposobów zachęcania klientów do zakupów. Kupony rabatowe należą do chętnie wykorzystywanych i mile widzianych przez klientów form promocji. Nie zapomnijmy, że obok ogólnych kuponów dla wszystkich warto wprowadzić także bardziej zindywidualizowane zniżki.

/Reklama/

Poprzedni artykułStrzegomski półmaraton już 12 października
Następny artykułNiegroźny pożar w budynku przy Spółdzielczej