Strona główna Temat dnia Jak być obecnym tu i teraz? Warsztaty MINDFULNESS w Świdnicy

Jak być obecnym tu i teraz? Warsztaty MINDFULNESS w Świdnicy

0

Ruszają zapisy na IV edycję Treningu Mindfulness: Redukcji Stresu oparta na Uważności (Mindfulness based Stress Reduction). Zajęcia dla 12 osób poprowadzą psycholog oraz nauczyciel mindfulness, we współpracy z wydziałem psychologii Uniwersytetu z Danii. Ośmiotygodniowy kurs rozpocznie się 6 listopada. Zainteresowani mogą wziąć udział w spotkaniu informacyjnym – 27 października, o godz. 18.00.

CO TO JEST MINDFULNESS?
Mindfulness to inaczej uważna obecność. Praktyka uważności pozwala ludziom lepiej radzić sobie ze stresem i trudnymi emocjami oraz myślami. Pomaga odzyskać równowagę i bardziej świadomie cieszyć się życiem. Polega na życzliwym uświadomieniu sobie tego, co w nas (myśli, emocje, doznania z ciała, reakcje) i wokół nas.

Istotną cechą uważności jest życzliwość. Dzięki życzliwej uwadze, każdy z nas ma szansę nauczyć się pracować z wewnętrznym krytykiem, który może mieć destrukcyjny wpływ na nasze życie, zwłaszcza, gdy łączy się z tendencją do perfekcjonizmu lub wyuczonej bezradności.

Skuteczność technik mindfulness testowana jest od 1979r. w ośrodkach akademickich i medycznych. Obecnie wyniki ponad 4 tysięcy badań na gruncie psychologii i neuronauki potwierdzają efektywność praktyki uważności.

SZCZĘŚCIE JEST W TWOICH RĘKACH TU I TERAZ
Uważna obecność uwalnia od tak zwanego „życia we własnej głowie”, czyli od przesadnego koncentrowania się na rzeczach przeszłych lub przyszłych – nasze życie dzieje się właśnie teraz, dlatego tak ważne jest, byśmy umieli w szczególny sposób skupić uwagę na tym, co dzieje się w chwili bieżącej.

Umiejętności bycia „tu i teraz” można się nauczyć, zwiększając tym samym szanse na  doświadczenie radości i satysfakcji z relacji międzyludzkich, z zadań, które są do wykonania, z życia w ogóle.

JAK POWSTAJE SPIRALA STRESU, NEGATYWNYCH MYŚLI I EMOCJI?
Warto wiedzieć, że gdy jesteśmy zestresowani, reagujemy automatycznie pod wpływem pojawiających się myśli i emocji oraz reakcji z ciała. W psychologii te nawykowe reakcje nazywamy „walką”,  „ucieczką” lub „zamrożeniem”. Czasami się sprawdzają, a często pchają nas w kolejne tarapaty, nakręcając dodatkowo spiralę stresu. Efekt jest taki, że nie dość, że życie nam dopiekło, to dodatkowo cierpimy, bo np. przesadnie zareagowaliśmy lub odwrotnie – byliśmy zbyt ulegli i pozwoliliśmy komuś przekroczyć własne granice.

Rozwijając uważność, zaczynamy świadomie odpowiadać na trudne sytuacje, zamiast automatycznie na nie reagować. Stajemy się bardziej gotowi, aby spokojnie stawić czoła wyzwaniom oraz podejmować mądre i kreatywne decyzje.

Z JAKICH POWODÓW LUDZIE BIORĄ UDZIAŁ W KURSIE MBSR?

  • stres związany z pracą i życiem osobistym
  • niepokój i przemęczenie
  • obniżony nastrój lub problemy z kontrolą emocji
  • problemy ze snem
  • chroniczny ból
  • podwyższone ciśnienie krwi
  • bóle głowy
  • potrzeba rozwoju osobistego, polepszenia jakości życia

EFEKTY TRENINGU

  • trwałe obniżenie fizycznych i psychologicznych symptomów stresu
  • wzrost umiejętności relaksowania się
  • redukcja poziomu bólu oraz lepsze radzenia sobie z chronicznym bólem
  • większy entuzjazm i energia do życia
  • wzrost pewności siebie
  • podwyższenie samooceny
  • odzyskanie kontroli emocjonalnej
  • rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych
469383

ORGANIZACJA KURSU
Trening Redukcji Stresu będzie trwać od 6 listopada do 8 stycznia (8 spotkań po 2,5 godziny oraz 6-godzinny dzień uważności w sobotę 14 grudnia). Uczestnicy spotykają się w środy o godz. 18.30 w komfortowej sali Świdnickiej Szkoły Jogi przy ulicy Zamkowej 9. Bezpłatne spotkanie informacyjne – 27 października, godz. 18.00.

Dzięki  współpracy z wydziałem psychologii duńskiego Uniwersytetu Aarhus uczestnicy otrzymają bezpłatną aplikację na telefon, umożliwiającą im wygodny dostęp do narzędzi uważnosci. Dodatkowo, każdy uczestnik może skorzystać z godzinnej sesji indywidualnej z psychologiem lub trenerem mindfulness.

Prowadzący związani są z najbardziej uznanymi ośrodkami mindfulness w Europie: Mindfulness Oxford Center oraz Bangor University (Walia).

Zgłoszenie na kurs można wysyłać na adres e-mail: kontakt@mindfulpresence.pl w tytule maila wpisując: „MBSR Świdnica IV edycja” lub dzwoniąc pod nr tel. 535 410 986 . Koszt treningu wynosi 650 zł. Możliwa płatność w ratach.

Organizator zachęca do odwiedzenia strony internetowej: www.mindfulpresence.pl

/Artykuł sponsorowany/