Strona główna Wydarzenia Dlaczego należy optymalizować stronę pod słowa kluczowe?

Dlaczego należy optymalizować stronę pod słowa kluczowe?

0

Osoby, które przeniosły swoje działania biznesowe do sieci coraz częściej zwracają uwagę na zalety pozycjonowania strony internetowej. Aby uzyskać zadowalające wyniki należy poświęcić sporo czasu oraz posiadać odpowiednią wiedzę, która nie jest zbyt często spotykana wśród przedsiębiorców. Z pomocą przychodzą firmy bądź osoby takie jak Marek Masalski, freelancer z Białegostoku, specjalista ds. marketingu internetowego, który zgodził się na udział w wywiadzie, w którym przybliży temat pozycjonowania. Marek zajmuje się działaniami tego typu od kilku lat, a na koncie jego sukcesów możemy znaleźć wiele firm, którym pomógł. 

Redaktor: Cześć Marku, cieszę się, że zechciałeś się ze mną spotkać i porozmawiać o pozycjonowaniu stron internetowych. Mógłbyś opowiedzieć czym się zajmujesz?

Marek Masalski: Cześć, również cieszę się, że mamy okazję porozmawiać. Zajmuję się marketingiem internetowym, a zakres moich działań jest bardzo zróżnicowany. Najczęściej jednak skupiam się na działaniach związanych z pozycjonowaniem stron, ze względu na duże zainteresowanie klientów tego typu usługami.

Redaktor: Mógłbyś wyjaśnić naszym czytelnikom na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron? 

Marek Masalski: Pozycjonowanie stron, czyli tzw. SEO to wszelkie działania, które mają poprawić zajmowane miejsce w rankingu wyników wyszukiwania danej strony. W praktyce jest to szereg działań, które przynoszą oczekiwany rezultat. W zależności od oczekiwanego efektu stosujemy linkowanie, uzupełnianie strony unikalnymi treściami zawierającymi słowa kluczowe dostosowane pod wyszukiwane hasła czy inne narzędzia, które przybliżają nas do osiągnięcia celu. Najczęściej wykonywanym zabiegiem jest dobór odpowiedniej treści, która podniesie wartość strony klienta względem algorytmów Google’a.

Redaktor: Czym są słowa kluczowe o których wspomniałeś?

Marek Masalski: W zależności od danej branży czy zakresu usług klienta wybieramy słowa, które są najczęściej wyszukiwane. To mogą być dowolne słowa, takie jak np. samochód czy myjnia, ale ważne, żeby były najczęściej używanymi słowami przez klientów, którzy szukają usług tego typu. Słowa kluczowe to poszczególne frazy, które wplatamy w treść tekstu umieszczonego na stronie. W ten sposób podnosimy wartość strony, zarówno pod względem merytorycznym jak i pod względem wyników wyszukiwania.

Redaktor: W jaki sposób Google określa wartość strony? Jak tworzony jest ranking w wynikach wyszukiwania?

Marek Masalski: Google ma swój algorytm, który dostosowuje określone treści pod wyszukiwane strony. Znając pewne zależności jesteśmy w stanie skutecznie wypełnić stronę tak, aby była oceniana jak najwyżej w rankingu. Spośród wszelkich działań, które mają na celu pozycjonować stronę wykorzystywanie słów kluczowych to najpopularniejsza metoda. Główną zaletą jest możliwość tworzenia merytorycznych artykułów, które pozwolą utrzymać uwagę użytkownika na naszej witrynie. Należy nadmienić, że Google walczy z nieuczciwymi praktykami i weryfikuje treści, które są zamieszczane na stronach. Publikowanie tekstów, które nie posiadają sensu i są nastawione jedynie pod wyniki wyszukiwania skutkuje zablokowaniem strony i jest dość rzetelnie sprawdzane. Nawet najlepsze generatory tekstów, które potrafią generować zróżnicowane teksty są wyłapywane, a nieuczciwi użytkownicy zostają ukarani.

Redaktor: A jak wygląda kwestia finansowa? Ile kosztuje pozycjonowanie strony i od czego zależy kwota za usługę?

Marek Masalski: Należy pamiętać, że witryny są bardzo zróżnicowane. W zależności od budowy strony i stopnia rozbudowania ceny mogą się bardzo różnić. Nie można określić kosztu usługi bez konkretnych danych, które musi dostarczyć klient zainteresowany pozycjonowaniem stron. Głównym aspektem, który jest brany pod uwagę podczas wyceny jest czas włożony w uzyskanie efektu, który najczęściej powiązany jest ze stopniem rozbudowania strony. Strony, które zawierają kilka podstron i są proste wymagają mniej czasu, przez co usługi są tańsze. Oprócz tego dochodzą inne kwestie, takie jak indywidualne życzenia klienta i jego preferencje.

Redaktor: Dziękuje za wywiad, myślę, że Twoje odpowiedzi przybliżyły temat pozycjonowania naszym czytelnikom.

Marek Masalski: Również dziękuje, pozdrawiam.

/Reklama/