Strona główna Wydarzenia Zakup idealnej szafy do biura – radzi specjalista z salonu mebli biurowych...

Zakup idealnej szafy do biura – radzi specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach

0

Szafa jest jednym z mebli niezbędnych w każdym biurze. Przechowujemy w niej dokumenty i inne ważne w naszej pracy przedmioty. Ekspert z salonu meblowego w Katowicach przyznaje, że wybór profesjonalnej szafy nie jest tak prosty jak się z pozoru wydaje. Przed zakupem powinniśmy zastanowić się przede wszystkim nad jej przeznaczeniem i gabarytami.

Zanim zdecydujemy się na zakup szafy biurowej…
Zakup szafy podobnie jak i wszystkich innych mebli biurowych powinien być przemyślany. Specjalista z salonu meblowego w Katowicach radzi, żeby najpierw zadać sobie pytanie do jakich celów jest nam potrzebna szafa, jakie przedmioty będziemy w niej przechowywać. Równie ważne jest pytanie o jej gabaryty.

Nie powinniśmy dokonywać zakupu przed dokładnym zmierzeniem naszego biura. Musimy wiedzieć ile miejsca jesteśmy w stanie przeznaczyć na szafę. Musi ona umożliwiać swobodne poruszanie się po biurze. Największe problemy z wyborem szafy mają właściciele niewielkich powierzchni. W takich sytuacjach często trzeba iść na kompromis – wybrać taką szafę, która umożliwi wstawienie także innych niezbędnych mebli biurowych. Bardzo dobrym rozwiązaniem są szafy biurowe z przesuwanymi drzwiami, gdyż nie wymagają one dodatkowej rezerwy miejsca.

W przypadku szaf biurowych cenione są sprytne rozwiązania. Jeżeli nie mamy wystarczająco miejsca na obszerną szafę, wybierzmy model wysoki, posiadający więcej półek i szuflad. Starajmy się maksymalnie wykorzystać całą powierzchnię mebla. Niekiedy jedynym rozwiązaniem jest wykonanie szafy na zamówienie – współcześnie coraz więcej firm zajmujących się produkcją mebli biurowych oferuje taką możliwość. Choć szafy biurowe produkowane na zamówienie są zazwyczaj droższe, należy pamiętać, że często są one inwestycją na lata.

Jeżeli zamierzamy przechowywać w szafie cięższe przedmioty, upewnijmy się jaki maksymalny ciężar mogą udźwignąć jej półki.

W wielu wypadkach dobrze sprawdzą się szafy posiadające zarówno półki, jak i szuflady. Jeżeli dysponujemy ograniczoną powierzchnią, warto jest rozważyć meble z możliwością przymocowania do ściany.

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi: postawmy na bezpieczeństwo
W biurowej szafie przechowujemy dokumenty i przedmioty kluczowe dla naszej firmy. Część z nich może być dla nas bardzo ważna, dlatego nie chcemy udostępniać ich osobom trzecim. Dobrym sposobem na ich zabezpieczenie jest zamykana szafa. Współcześnie w salonach mebli biurowych znajdziemy wiele szaf posiadających elektroniczne zamki szyfrowe – przykładowo marek takich jak Prefino czy Cambio. Ciekawym pomysłem są również meble posiadające wbudowany sejf. Takie rozwiązanie sprawia, że część dokumentów jest dostępna dla wszystkich, część natomiast tylko dla osób znających szyfr.

Meble biurowe: drewniane czy metalowe
Wybierając szafę do biura powinniśmy się zastanowić z jakiego tworzywa powinna być ona wykonana. Możemy wybierać pomiędzy szafami drewnianymi, metalowymi lub wykonanymi z tworzywa sztucznego. Wszystkie mają swoje wady i zalety. Tworzywo sztuczne jest zdecydowanie tańsze i łatwe w czyszczeniu. Drewno z kolei wciąż uchodzi za materiał luksusowy. Drewniane meble dobrze sprawdzą się w biurach poważnych firm, na przykład w kancelariach prawnych. Jednym z minusów drewnianych szaf jest natomiast konieczność regularnej konserwacji i problemy z utrzymaniem czystości. Należy wspomnieć, że drewno i tworzywa sztuczne wykazują słabszą odporność na wilgoć i ogień.

Jeżeli szczególnie zależy nam na bezpieczeństwie przechowywanych dokumentów, warto jest rozważyć zakup szafy metalowej. Jej zniszczenie jest zdecydowanie najtrudniejsze. Taka szafa wykazuje bardzo wysoką odporność na wilgoć. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że umieszczone w niej dokumenty i inne cenne przedmioty przetrwają nawet w przypadku pożaru. Wielkim atutem mebli metalowych jest łatwość utrzymania ich w czystości. Metalowe szafy dostępne są w różnych kolorach, dzięki czemu można dopasować je do każdego wnętrza.

Szafy w domowym biurze
Zakup profesjonalnej szafy biurowej to dobry pomysł również wtedy kiedy zależy nam na stworzeniu domowej przestrzeni do pracy, jednak nie mamy możliwości przeznaczyć na to osobnego pomieszczenia. W takiej sytuacji szafa posłuży nam za miejsce na przechowywanie dokumentów, a także ścianę działową. Do domowego biura najlepiej sprawdzą się meble wysokie. Warto zadbać też o to, żeby wpisywały się one w stylistykę wnętrza.

Gdzie w Katowicach znaleźć szafy biurowe?
W dużych miastach takich jak Katowice bez problemu znajdziemy sklepy oferujące wysokiej jakości meble do biura (np. tutaj http://nonameoffice.pl/116-szafy-biurowe). Zdecydowanie polecamy udanie się do salonu meblowego osobiście i przetestowanie mebli przed zakupem. Jedynie wówczas będziemy mieć pewność, ze rzeczywiście znajdą one zastosowanie w naszym biurze. Jeżeli myślimy o umeblowaniu małego biura, koniecznie zmierzmy powierzchnię biurową i z góry ustalmy dopuszczalne gabaryty szafy. Współcześnie wiele firm zajmujących się sprzedażą mebli może je nam dostarczyć pod wskazany adres, co jest szczególnie ważne dla osób, które nie dysponują odpowiednim środkiem transportu.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułNowy kierownik posterunku w Słotwinie
Następny artykułRusza bazarek. Cel: budowa kociarni