Jak złowić turystę w sieć? Na to pytanie będą starali się odpowiedzieć uczestnicy Kongresu Turystyki Polskiej, który już w środę rozpocznie się w Świdnicy. Wydarzenie nie ograniczy się wyłącznie do dyskusji. Podczas dwudniowej imprezy ogłoszeni zostaną zwycięzcy konkursu na Najlepsze Produkty Turystyczne Dolnego Śląska.
W tym roku organizatorzy proponują uczestnikom dziewięć sesji: plenarnych, tematycznych, warsztatowych oraz panele dyskusyjne. W ich trakcie będzie można dowiedzieć się m.in. jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, jak turyści doświadczają świata, jak połączyć rozproszonych w turystyce i jaką rolę odgrywają w tym ekomuzea, spojrzeć na produkty sieciowe jako źródło nadzwyczajnych wrażeń turystycznych, poznać modele tworzenia sieciowych produktów turystycznych, organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju sieciowych produktów turystycznych na przykładzie szlaków kulturowych i tematycznych pakietów lokalnych, porozmawiać o warunkach powodzenia inicjatyw sieciowych w turystyce, sposobach kształtowania nadzwyczajnych doświadczeń gości w oparciu o sieć relacji regionalnych.
Nie zabraknie również tematów poświęconych nowej ustawie o usługach turystycznych oraz praktycznego zastosowania RODO w turystyce. Tegoroczna tematyka została tak dobrana, że skorzystają z niej wszyscy – w każdej z prelekcji oraz warsztatów wątki dla siebie znajdą zarówno urzędnicy i samorządowcy zajmujący się rozwojem turystyki w swoich gminach i regionach, przedsiębiorcy i pracownicy sektora turystycznego, przedstawiciele organizacji pozarządowych czy reprezentanci nauki – w zależności od roli, jaką spełniają w turystyce.
Na liście osób, które wygłoszą prelekcje i poprowadzą warsztaty merytoryczne dla uczestników są cenieni przez branżę eksperci łączący naukę z praktyką – m.in. prof. Magdalena Kachniewska, Violetta Hamerska, prof. Armin Mikos von Rohrsheidt, dr Iwona Batyk, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek, Adam Karpiński, dr Jerzy Raciborski i Adam Stanach.
Podczas konferencji zostaną ogłoszone wyniki plebiscytu redakcji Forum Biznesu: Przyjazna Gmina 2018 oraz Turystyczny Produkt Roku 2018 i Turystyczna Usługa Roku 2018. – Dolnośląska Organizacja Turystyczna na zakończenie letniego sezonu co roku organizuje konkurs, który ma wskazać turystyczne gwiazdy regionu. Nagrodzone mogą być zarówno atrakcje turystyczne jak i imprezy czy regiony, w których chętnie wypoczywamy. Wśród dotychczasowych zwycięzców są m.in. Wrocławskie ZOO, Kopalnia Złota w Złotym Stoku, czy Huta Julia w Piechowicach – mówi Jakub Feiga z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
W 2018 roku o certyfikat Najlepszego Produktu Turystycznego ubiega się 17 kandydatów, wśród których znalazły się:
Imprezy turystyczne:
- „Cały Kazio” Festiwal Marii Czubaszek,
- Interferie Run,
- Jakuby Święto Starego Miasta,
- Majówka w Skokowej,
- Święto Chleba i Piernika w Jaworze,
- Lato i Zima w Twierdzy Głogów,
atrakcje turystyczne:
- Spływy Pontonowe Ski-Raft Bardo,
- Rejsy statkiem Laguna po Odrze,
- Zamek Grodno w Zagórzu Śląskim,
- Stara Kopalnia Centrum Nauki i Sztuki,
- Krzywa Wieża w Ząbkowicach Śląskich,
- Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis,
- Kolejkowo,
- Dream Jump Karkonosze,
- Skarbiec Ducha Gór Galeria Produktu Lokalnego,
oraz miejsca turystyczne:
- Gmina Ząbkowice Śląskie,
- Złoty Stok miasto złotej przygody.
/UM Świdnica, opr. mn/
ubiegłoroczne zdjęcia: fot. Kongres Turystyki Polskiej