Blisko 83 tys. złotych pochłonął zakup pilarek, noszy, agregatów i defibrylatorów dla strażaków z gminy Strzegom. 99% tej kwoty pochodziło ze środków Funduszu Sprawiedliwości, realizowanego przez Ministerstwo Sprawiedliwości.
Ministerialny program przeznaczony jest dla samorządów z obszaru województwa dolnośląskiego. Gmina Strzegom przystąpiła do programu, składając wniosek na zadanie pod nazwą „Nabycie wyposażenia i urządzeń ratownictwa, niezbędnych do udzielania pomocy poszkodowanym dla Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Strzegom”.
Środki przeznaczono na zakup następującego wyposażenia i urządzeń ratownictwa:
- przecinarka do cięcia stali i betonu – otrzymały OSP w Granicy i Goczałkowie,
- pilarka spalinowa do drewna – otrzymały OSP Goczałkowie, Kostrzy i Żelazowie,
- zestaw do usuwania szyb samochodowych – otrzymały OSP w Jaroszowie i Goczałkowie,
- nosze podbierakowe – ratownicze – otrzymała OSP w Goczałkowie,
- zestaw ratownictwa medycznego PSP R1 w torbie lub plecaku z deską ortopedyczną i szynami Kramera – otrzymały OSP w Kostrzy, Żelazowie, Rogoźnicy i Strzegomiu,
- defibrylator Philips FRx z kluczem pediatrycznym ze skrzynką Peli do defibrylatora – otrzymały OSP w Strzegomiu i Tomkowicach,
- agregat prądotwórczy – otrzymała OSP w Olszanach,
- urządzenie do wywarzania drzwi oraz urządzenie do obcinania pedałów – otrzymała OSP w Rogoźnicy,
- uniwersalne narzędzie hydrauliczne – rozpieracz kolumnowy – otrzymała OSP w Stanowicach,
- pilarka ratownicza do drewna, cięcia stali i betonu – otrzymała OSP w Strzegomiu.
Koszt ogólny realizacji zadania to kwota 82.610,48 zł, z czego 99% tj. kwota 81.784,37 zł to środki Funduszu Sprawiedliwości, wkład własny gminy wyniósł 1% wartości całego zadania tj. 826,11 zł.
/UG Strzegom, opr. mn/