Strona główna 0_Slider Coraz bliżej rowerowego połączenia Kraszowic z centrum

Coraz bliżej rowerowego połączenia Kraszowic z centrum

9

W iście ekspresowym tempie postępują prace przy budowie przedłużenia trasy dla jednośladów wzdłuż Bystrzycy. Miłośnicy dwóch kółek już w grudniu powinni mieć możliwość przejechania od ulicy Westerplatte do ulicy Kraszowickiej. Budowlańcy pracują właśnie nad uzupełnieniem brakującego odcinka.

Za ponad 2,4 mln złotych wykonane zostanie przedłużenie ścieżki rowerowej od ulicy Kraszowickiej do oddanej w ubiegłym roku kładki nad Bystrzycą. W ramach inwestycji powstanie 222-metrowy odcinek ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3 metrów oraz 7-metrowe przejście pod torami kolejowymi linii nr 771, łączącej dworce Świdnica Miasto i Świdnica Przedmieście. Wjazd i wyjazd z tunelu będzie odbywał się po pochylniach o nachyleniu 6%.

Według świdnickich urzędników, przyczyną wyboru tak skomplikowanego i kosztownego rozwiązania było stanowisko spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Kolejarze mieli nie zgodzić się na wykonanie przejazdu przez tory w miejscu dotychczasowego dzikiego przejścia, które według projektanta najnowszej miejskiej inwestycji jest widoczne nawet na archiwalnych mapach z początku XX wieku. Jedynym rozwiązaniem, do którego przychyliło się PKP PLK, było wybudowanie tunelu pod kolejowym nasypem.

Chęć ucywilizowania i zalegalizowania dzikiego przejścia ma związek z szerszym planem utworzenia szybkiej i wygodnej trasy łączącej centrum Świdnicy z Kraszowicami. Wielokrotnie zabiegali o to mieszkańcy tej dzielnicy. Pomóc miały w tym kolejne inwestycje: budowa ścieżki rowerowej w ramach trwającego remontu ulicy Kraszowickiej, czy też ukończona w ubiegłym roku trasa wzdłuż rzeki, łącząca ulice Westerplatte i Sportową. Obie ścieżki dzielić będzie jednak 200-metrowa luka oraz kolejowy nasyp.

Póki co prowadząca ze śródmieścia trasa dla pieszych i rowerzystów urywa się tuż za nową kładką nad Bystrzycą. Dzięki rozpoczętym w połowie lipca pracom ma się to zmienić. Na 10 grudnia 2018 roku został wyznaczony termin zakończenia inwestycji. – Prace przy budowie tunelu posuwają się błyskawicznie. Firma Pajtor idzie jak przecinak. W tydzień przygotowano wykopy pod fundamenty i zalewają betonem. To może być najszybsza inwestycja w Świdnicy – mówią społecznicy z Kraszowickiego Stowarzyszenia Inicjatyw Obywatelskich, którzy regularnie śledzą postęp robót.

Michał Nadolski
[email protected]
fot. Artur Ciachowski

Poprzedni artykuł27. Międzynarodowy Festiwal Folkloru w Strzegomiu 9-12 sierpnia 2018
Następny artykułPływająca fontanna przetrwała dwa sezony