Mistrz Polski 2017 w klasie 4F Paweł Krysiak i debiutujący w krajowym czempionacie Maciej Trela powalczą w ten weekend (9-10 czerwca) na trasie Rajdu Nadwiślańskiego. W sobotę, na starcie w Puławach ma stanąć cała czołówka Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Załoga Krysiak/Trela otrzymała 25 numer startowy, a do rywalizacji staje Fordem Fiesta R200, który w ostatnim czasie poddany został kolejnym modyfikacjom, wpisującym się w regulamin techniczny klasy Open 2WD +. W dwudniowych zawodach do pokonania jest 10 odcinków specjalnych o łącznej długości ok. 119 km.
Na liście zgłoszeń do 3. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, czyli w stawce, w której walczyć będą Paweł Krysiak i Maciej Trela, widnieją 34 załogi. Dokument deklaracji uczestnictwa w zawodach otwierają aktualni liderzy klasyfikacji generalnej, Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń. Tuż za nimi usytuowani są Grzegorz Grzyb i Robert Hundla. Obie czołowe załogi zgodnie stawiają na Skodę Fabię R5. Pierwszą trójkę uzupełniają Tomasz Kasperczyk i Damian Syty w Fordzie Fiesta R5. W dalszej kolejności miejsca zajmują załogi z klas 2, Open N, 4, Open 2WD +, HR3 i HR4.
W najliczniejszej klasie, czyli Open 2WD + o kolejne punkty walczyć będzie wicelider klasyfikacji Paweł Krysiak. Kierowca Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej w szranki staje Fordem Fiesta z kitem R200, który w ostatnich dniach poddany został kolejnym modyfikacjom, m.in. w zakresie pracy silnika.
– Z rajdu na rajd poprawiamy samochód i zbieramy doświadczenie. Można uznać niejako, że wspólnie z Łukaszem Sermetem oraz Mariuszem Smolikiem z Rally Project testujemy i rozwijamy w Polsce projekt pod hasłem Fiesta R200. Za nami już dwie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i pewna dawka wiedzy o tym samochodzie. Nie jest on z pewnością w czołówce klasy Open 2WD + pod kątem mocy i na tym rajdzie będzie nam trudno walczyć z konkurencją na długich prostych, a takich te zawody mają naprawdę dużo. Trzeba przyznać jednak, że Fiesta dość wdzięcznie się prowadzi i dobrze sprawuje się na trudnych technicznie partiach, co pokazaliśmy na obiekcie Duszniki Arena, podczas 52. Rajdu Dolnośląskiego Hotel Zieleniec – mówi Paweł Krysiak, kierowca ze Strzegomia, mistrz Polski 2017 w klasie 4F.
– Kluczowe będzie dla nas niewątpliwie precyzyjne opisanie trasy oraz optymalne opóźnianie hamowania, ale to też niełatwe zadanie, gdyż tutejsze asfalty są bardzo śliskie. Wyzwanie przede mną jeszcze większe niż na tegorocznych rundach rozegranych na Dolnym Śląsku. Podczas Rajdu Nadwiślańskiego na moim prawym fotelu i w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski debiutuje Maciej Trela, brat świetnego pilota Michała Treli, z którym z kolei jeździłem kilka lat temu – dodaje zawodnik Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej, wicelider klasyfikacji generalnej Open 2WD +.
Rajd Nadwiślański oficjalnie rusza w sobotę, 9 czerwca, o godz. 14:00 z centrum Puław. Wcześniej, od rana do południa, załogi pokonywać będą odcinek testowy. Pierwszy etap 3. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski to 6 odcinków specjalnych, zlokalizowanych w większości na południowy zachód od Puław, a ściganie rozpocznie się od ulicznego odcinka. Następnie w kolejności są Wilków i Łaziska. Wszystkie oesy pokonywane będą w dwóch pętlach, rozdzielonych serwisem. Dzień zakończy się ok. godz. 22.00. Niedzielne odcinki specjalne przeniosą załogi oraz kibiców na południowy wschód od Puław. Drugi etap Rajdu Nadwiślańskiego to 4 próby, czyli dwukrotnie pokonywane trasy Józefów i Urzędów. Ceremonia mety została zaplanowana na 15:30.
Tegoroczny Rajd Nadwiślański dla wszystkich uczestników stanowić będzie duże wyzwanie kondycyjne. Na Puławach panują upały, temperatura sięga nawet 30 stopni, a trzeba podkreślić, że w samochodach rajdowych jest podwójnie gorąco. W takich warunkach niezwykle ważna będzie umiejętność koncentracji i pokonania odcinków specjalnych w warunkach sportowej rywalizacji.