Świdnickie Forum Rozwoju, które ma dwóch reprezentantów w Radzie Miejskiej Świdnicy, po publikacji na portalu Swidnica24.pl „Prawie ćwierć miliona złotych na tubę propagandową władz miasta?” wydało oświadczenie, w którym publicznie zadaje pytania związane z akcją billboardowa oraz planowanym wydaniem gazety samorządowej.
OŚWIADCZENIE ŚFR:
Czy to jeszcze promocja miasta?
W związku z ostatnimi doniesieniami prasowymi, związanymi z wątpliwościami na temat zasadności wydawania pieniędzy mieszkańców na kolejne formy autopromocji władz miasta, zarząd naszego ruchu miejskiego zadaje publicznie konkretne pytania, które powinny znaleźć wyczerpującą odpowiedź.
1. Jaka jest planowana kwota, która w roku 2018 będzie przeznaczona na „wydanie gazety samorządowej” w ramach wydatków na promocję miasta, które zostały zapisane w uchwale budżetowej. Zgodnie z uzasadnieniem do uchwały budżetowej- zapisano na wydatki w ramach zadań statutowych w Rozdz. 75075 w budżecie miasta na 2018 rok kwotę 2 582 480 zł, w ramach której znajduje się pozycja „wydanie gazety samorządowej”. Jednakże, w tym dziale nie wskazano dokładnie kwot na poszczególne zadania, w tym właśnie na wydanie gazety samorządowej.
2. Prosimy również o wskazanie osób lub innych podmiotów odpowiedzialnych za redakcję i wydawanie gazety samorządowej, a także sposób i kwoty ich wynagradzania. Będziemy wdzięczni za informację o tym, kto decyduje o doborze artykułów, kto dokonuje wyboru i korekty tekstów.
3. Prosimy o przedstawienie całkowitych kosztów, które z publicznych pieniędzy zostały przeznaczone na kampanię billboardową w mieście. Jaką funkcję pełniła treść umieszczona na bilbordach, czy miała ona uzasadniony charakter informacyjny, który przemawiał za skorzystaniem ze środków należących do świdniczan do realizowania takiej kampanii.
4. W kontekście prowadzonej przez miasto polityki reklamowej, która miała ograniczać liczbę plakatów, bilbordów i innych nieestetycznych nośników w mieście, dlaczego zdecydowano się na taka agresywną formę promocji?
5. Jaką rolę w wydawaniu gazety samorządowej pełni Miejska Biblioteka Publiczna? Czy gazeta ta służy krzewieniu czytelnictwa i promocji literatury w naszym mieście? Czy temu samemu celowi służy domena internetowa wykupiona przez Miejską Bibliotekę Publiczną (mojaswidnica.pl)?
6. Czy oprócz zamówionych bilbordów, były drukowane inne formy reklamy, np. w formie ulotek lub plakatów? Jaki był ich koszt?
Zarząd Stowarzyszenia Świdnickie Forum Rozwoju
Świdnica 08.02.2018