Świdnicka Straż Miejska podsumowuje 2016 rok. Statystyki pokazały, że interwencji było znacznie więcej niż rok wcześniej.
„Popularnością cieszyły się zgłoszenia telefoniczne przekazywane pod numer alarmowy 986, ale również na numery stacjonarne 74 851 2888, 74 851 5675, 74 818 5700. Ogólnie ich liczba zwiększyła się o ok. 20 procent w porównaniu z 2015 rokiem. Obywatele powiadamiali nas o swoich problemach w około 5 tys. przypadkach. Pozostałe 1500 zgłoszeń to głos instytucji, urzędów, policji i monitoringu wizyjnego. Rekord to 6465 zakończonych, zrealizowanych przez strażników miejskich, spraw i bezpośrednich interwencji. Dodatkowo wpłynęło drogą mailową na naszą skrzynkę [email protected] oraz pocztową na adres naszej siedziby przy ul. Dworcowej 2-4-6-8 około 600 zawiadomień dotyczących ludzkich problemów, na które po zakończeniu postępowań udzieliliśmy odpowiedzi. Przypominamy – nie bądź obojętny, służymy Ci pomocą, pracujemy całą dobę, siedem dni w tygodniu.
W związku z licznymi zapytaniami, jak skutecznie zgłosić swoją bolączkę, trudność bądź uciążliwość do zbadania przez Straż Miejską informujemy, że do dyspozycji mieszkańców Świdnicy jest bezpłatny numer telefonu alarmowego – 986, pod którym dyżuruje całą dobę we wszystkie dni tygodnia dyżurny Straży Miejskiej. Do niego można kierować zgłoszenia – jest to najszybszy i najprostszy sposób. Można również zgłosić się osobiście na dyżurkę (wejście z holu dworca PKP). Kierując zgłoszenie warto podać swoje dane personalne, ale nie jest to zawsze konieczne do tego, by zgłoszoną sprawą zajęli się strażnicy. Daje to natomiast możliwość otrzymania informacji zwrotnej o sposobie zakończenia interwencji oraz dalszych ewentualnych instrukcji do postępowania w celu rozwiązania zgłoszonego problemu. Każde zgłoszenie będzie sprawdzone i w razie potrzeby podjęte zostaną stosowne działania zmierzające do wyegzekwowania należytego stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Jacek Budziszewski, Straż Miejska w Świdnicy”