Strona główna Bez kategorii Wysepki są czy ich nie ma?

Wysepki są czy ich nie ma?

15

Ulica Westerplatte przy skręcie w ul. Bystrzycką w Świdnicy korkuje się w godzinach szczytu. Problem rozwiązałoby inne niż obecnie rozrysowanie tzw. martwych pól. – Ktoś ten problem zauważył i zamalował te miejsca na czarno. Ale farba się starła i fatalne rozwiązanie wróciło. Czy tak trudno sobie poradzić z taką kwestią? – pyta jeden z czytelników Swidnica24.pl.

pasy ul. Westerplatte

Ulica Westerplatte jest jedną najruchliwszych w Świdnicy. W godzinach szczytu kierowcy muszą się tu nastawić na długie oczekiwanie. –  Jadąc w stronę galerii mamy tam dwa pasy, jeden do jazdy prosto, drugi jeśli chcemy skręcić w lewo, w ulicę Bystrzycką. Problem w tym, że miejsce wyznaczone do skrętu w ul. Bystrzycką jest bardzo krótkie, na tyle krótkie, że kierowcy są zmuszeni albo do ustawienia się na pasie do jazdy w przeciwna stronę (pod prąd), albo do zatamowania ruchu czekając na miejsce na pasie do skrętu w lewo. Najciekawsze jednak dopiero przed nami. Jakiś rok temu ktoś zauważył ten problem i… Pomalowano białe pasy czarną farbą w taki sposób, że “pod światło” nie robiło to żadnej różnicy w odniesieniu do białych pasów. Żeby było ciekawiej czarna farba zdążyła już zniknąć i obecnie mamy znów sytuację sprzed roku – opisuje pan Tomasz.  – Wydaje mi się, że warto zwrócić uwagę na ten problem, ponieważ jest to miejsce o stosunkowo dużym natężeniu ruchu, a obecna sytuacja stwarza duże niebezpieczeństwo.

Westerplatte

Mapka sytuacyjna przygotowana przez czytelnika

Tak odpowiada Służba Drogowa Powiatu Świdnickiego:

Kierowcy podróżujący od strony Dzierżoniowa jadący w kierunku centrum na w/w skrzyżowaniu mają dwa pasy ruchu: do jazdy na wprost  i do jazdy w lewo. Liczba pojazdów chcących skręcić w lewo ( w ul.Bystrzycką), szczególnie w godzinach szczytu,  jest  tak duża, że niekiedy nie  mieszczą  się one na niewielkim lewym pasie. Blokowały one przejazd pojazdom jadącym na wprost w kierunku centrum. Stąd nasza decyzja o zmianie organizacji ruchu (latem  zeszłego roku) o powiększeniu miejsca dla pojazdów skręcających w lewo, tak aby nie blokowały one pojazdów jadących na wprost (zamalowanie wysepek). Dzięki temu dwukrotne zwiększono  liczbę miejsca dla lewoskrętów. Takie  działania w znaczny sposób rozwiązały problem. Pojazdów blokujących (stających na prawym pasie) jest znacznie mniej bądź wszystkie pojazdy jadące w lewo mieszczą się na swoim pasie.
Zjawisko ścierania farby obserwujemy i mamy podobną ocenę jak zadający pytanie. Czarna farba się wyciera. Aby rozwiązać ten problem, chcemy na wiosnę  usunąć na trwale zamalowanie wysepki (sfrezowanie oznakowania poziomego) tak, aby kierowcy w sposób jednoznaczny otrzymywali informację o długości pasa dla pojazdów skręcających  w lewo. Mamy nadzieję, że takie działania w sposób jednoznaczny określą miejsce zjazdu  dla pojazdów skręcających w lewo tak aby nie blokowały one  tych  dla poruszających się prosto.  
Wysepki zostaną usunięte dopiero w kwietniu.
/opr. asz/