Świdniczanie walczą o remont linii kolejowej nr 137 do Jaworzyny Śląskiej. Inwestycja spadła na listę rezerwową, ale może dzięki dwóm tysiącom podpisów do ministra infrastruktury uda się wrócić do zadań podstawowych. Wczoraj zakończyły się konsultacje społeczne Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023.
– Jeśli w pełni chcemy korzystać z nowego Centrum Przesiadkowego, które już w przyszłym miesiącu zostanie uruchomione – remont tego odcinka jest niezbędny – uważa Marcin Paluszek, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej.
Do Departamentu Rozwoju Kolei trafiło blisko dwa tysiące podpisów mieszkańców Świdnicy oraz całego naszego powiatu.
Zdaniem organizatorów, akcja była niezbędna, gdyż wykluczenie remontu tego krótkiego, ale tak bardzo ważnego 10-kilometrowego odcinka „Magistrali Podsudeckiej” godzi w szeroko rozumiane interesy Świdnicy oraz powiatu świdnickiego. Sprawne, szybkie a przede wszystkim bezpieczne połączenie z sąsiednimi dużymi ośrodkami jak Wałbrzych, Wrocław pozwolą na dalszy rozwój Świdnicy, a w perspektywie kilku lat ograniczą odpływ młodych ludzi z naszego miasta. Skorzysta na tym również sektor przemysłowy i turystyczny proponujący szybki dostęp do swoich usług.
W akcję zbierania podpisów zaangażowani byli członkowie Świdnickiego Forum Rozwoju, Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego oraz poseł Teresa Świło.
–Dziękujemy nie tylko za podpis, który przyczynił się do umocnienia treści apelu, dziękujemy za okazane nam zaufanie, za wkład w budowę społeczeństwa obywatelskiego. Wyrazy uznania kierujemy również w stronę przedstawicieli mediów i tych lokalnych i ogólnopolskich. Wszystkie podpisy trafiły na „ministerialne” biurka, gdzie miejmy nadzieję zapadnie decyzja o ponownym wpisie na listę podstawową KPK 2023. Będziemy bacznie obserwować ruchy ministerstwa nie tylko w sprawie linii kolejowej – zapewnia Adam Grabicki.
/opr.red./