W Świdnicy rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie opracowania projektu „Założenia strategii rozwoju turystyki w Świdnicy”. Ich owocem ma być spójna strategia rozwoju turystyki dla miasta.
Dokument ma określić misję, wizję, priorytety oraz cele, dzięki czemu zapewniona zostanie spójność pomiędzy działaniami samorządu i jednostek powiązanych z turystyką w mieście. Będzie to podstawowy dokument w procesie planowania i prognozowania kierunków rozwoju turystyki w Świdnicy.
W spotkaniu 15 maja udział wzięli zastępca prezydenta miasta Szymon Chojnowski, Stanisław Kotełko, dyrektor Muzeum Dawnego Kupiectwa Wiesław Rośkowicz wraz z pracownikami, historycy i miłośnicy lokalnych dziejów: Sobiesław Nowotny, Agnieszka Dudzińska, Radosław Skowron, Andrzej Dobkiewicz, przewodnik świdnickiej katedry Mariusz Barcicki, reprezentanci branży hotelarskiej, Anna Rudnicka – dyrektor Świdnickiego Ośrodka Kultury oraz przedstawiciele parafii pw. św. Stanisława i Wacława, parafii prawosławnej pw. św. Mikołaja, parafii Ewangelicko – Augsburskiej oraz Marek Marczewski i Tomasz Kołakowski z Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Uczestnicy konsultacji zgodnie podkreślali, że ich celem jest podejmowanie zintegrowanych działań w procesie rozwoju turystyki i promocji produktów turystycznych będących siłą napędową rozwoju społeczno-gospodarczego Świdnicy, których odzwierciedlenie znajdziemy w opracowywanym dokumencie.
– Dotychczas nasze miasto nie posiadało jasno określonej strategii turystyki. Chcemy to zmienić i dlatego postanowiliśmy rozpocząć prace nad tworzeniem takiego dokumentu. Podczas dzisiejszych konsultacji padło wiele ciekawych pomysłów, które będziemy chcieli zrealizować. To ważne, aby odbywała się stała i aktywna współpraca władz z instytucjami i organizacjami turystycznymi w zakresie wzbogacenia oferty turystycznej w mieście. Zależy nam, aby Świdnica była miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów krajowych i zagranicznych – mówił zastępca prezydenta miasta Szymon Chojnowski.
Magdalena Dzwonkowska, UM w Świdnicy