Strona główna Wydarzenia Są chętni na Kartę Dużej Rodziny

Są chętni na Kartę Dużej Rodziny

16

W pierwszym dniu składania wniosków, 15 stycznia 2014 roku, 30 rodzin wyraziło wolę korzystania z Karty Dużej Rodziny. Przywilej korzystania z ulg będzie obowiązywał przez rok kalendarzowy. Wydawanie kart rozpocznie się 1 lutego.

karta rodziny

Karta Dużej Rodziny będzie miała format karty bankomatowej. Z ulg i darmowych wstępów będą mogły korzystać rodziny z trojgiem i więcej dzieci (rodzice, osoby samotnie wychowujące dzieci lub prawni opiekunowie). Część ulg, włączonych do karty obowiązuje już od września – to zniżki na opłaty w przedszkolach i żłobku. Kolejną będą m.in. dużo tańsze bilety komunikacji miejskiej, darmowe lub ulgowe korzystanie z miejskiego basenu czy lodowiska, zajęć i imprez organizowanych przez Świdnicki Ośrodek Kultury, usług Miejskiej Biblioteki Publicznej czy Muzeum Dawnego Kupiectwa.

Prezentacja Świdnickiej Karty Dużej Rodziny

– Duże rodziny mają prawo uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach, jakie oferuje miasto – tłumaczy ideę prezydent Wojciech Murdzek. Rodzina jest podstawą i tym gestem podkreślamy, jak jest dla nas cenna. To nie jest rodzaj pomocy społecznej dla najuboższych, bo z ulg będą mogły korzystać wszystkie rodziny wielodzietne bez względu na status majątkowy.

Według przywołanych przez zastępcę prezydenta Waldemara Skórskiego danych Głównego Urzędu Statystycznego w Świdnicy jest 1008 rodzin z trojgiem i więcej dzieci. Zaledwie 16% z nich korzysta z pomocy społecznej. – Widać więc, że dobrze sobie radzą, a nasza oferta ma być zachętą do uczestniczenia w życiu miasta – dodaje prezydent Murdzek. Koordynatorem karty został pracownik Urzędu Miejskiego, Tomasz Kościów, prywatnie ojciec trojga dzieci.

W zamyśle karta ma być systematycznie uzupełniana. – Chcemy pozyskać partnerów wśród przedsiębiorców, właścicieli lokali usługowych i gastronomicznych – mówi Waldemar Skórski. – Korzyści będą obopólne. Na rabatach skorzystają nie tylko rodziny. Przedsiębiorcy będą mogli uzupełnić wizerunek i przyciągnąć nowych klientów. Cały pakiet usług zostanie zamieszczony na tworzonej przez nas stronie internetowej, planujemy również wydanie książeczki ze spisem partnerów. Szacujemy, że w pierwszym roku na przygotowanie projektu wydamy około 20 tysięcy złotych.