Urząd Miejski w Świdnicy przypomina, że 25 lipca upływa termin pierwszej wpłaty związanej z nowym system gospodarowania odpadami. Opłata ma zostać wniesiona w wysokości określonej w deklaracji, złożonej przez mieszkańców.
Jak można dokonać wpłaty?
Bezpłatnie:
- Bank Pekao S.A. (Świdnica, ul. Rynek 30),
- kasa Urzędu Miejskiego w Świdnicy (ul. Armii Krajowej 49),
- kasach inkasenta „Anda”:
– pl. Grunwaldzki 11a,
– ul. Jasińskiego 2a,
– ul. Dąbrowskiego 6,
– ul. Pułaskiego 4,
– ul. Oświęcimska 48,
– ul. Grodzka 15,
– ul. Ks. Jadwigi Śl. 1,
– ul. Kopernika 29.
Można skorzystać również z przelewu elektronicznego, wpłaty w dowolnym banku, agencji, na poczcie lub innym punkcie świadczącym odpłatnie usługi w zakresie przesyłania pieniędzy.
Od środy, 10 lipca wśród mieszkańców rozprowadzana jest informacja o indywidualnym numerze konta oraz blankiety wpłat związane z nowymi opłatami. – Mimo że odpowiedzialność dokonywania wpłat w odpowiedniej wysokości – zgodnej ze złożoną deklaracją – spoczywa na mieszkańcach, to dla wygody świdniczan i usprawnienia procesu obsługi systemu oraz ograniczenia ilości błędów, wprowadzone zostały indywidualne numery kont, przypisane poszczególnym właścicielom nieruchomości składającym deklaracje. Informacja zawierająca właściwy numer konta oraz dodatkowo blankiety wpłat gotówkowych zawierające unikalny kod kreskowy, pozwalający na precyzyjną kontrolę dokonywanych wpłat, przekazany będzie do 20 lipca właścicielom nieruchomości, którzy do 20 czerwca złożyli prawidłowo wypełnioną deklarację. Pozostałym płatnikom informacje będą przekazywane sukcesywnie – mówi Maria Kasprowicz-Gładysz, dyrektor Departamentu Infrastruktury Miasta Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
Osoby, które do 22 lipca nie otrzymają informacji o indywidualnym numerze konta mają obowiązek dokonać wpłaty do 25 lipca, nie czekając na uzyskanie numeru, na rachunek Urzędu Miejskiego:
nr 11 1240 3464 1111 0010 5015 8057 (przelew na konto lub we wspomnianych wyżej punktach kasowych).
– W przypadku osób, które złożyły deklaracje w terminie np. w lutym bądź kwietniu, a później przekazały korektę, która nie została uwzględniona na blankiecie, prosimy o wpłacanie kwoty z ostatnio przekazanej – prawidłowo wypełnionej – korekty deklaracji – dodaje dyrektor Kasprowicz-Gładysz.