Strona główna Wydarzenia Kolejna odsłona kampanii Dolnego Śląska

Kolejna odsłona kampanii Dolnego Śląska

9

Kolejne dwa filmy w ciągu następnych miesięcy wyświetlane będą w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych. To druga część kampanii promującej Dolny Śląsk.

Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” to kontynuacja kampanii, która rozpoczęła się lutym emisją spotu „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia.” Dziś zaprezentowanodwa filmy, które przez najbliższe miesiące promować będą nasze województwo. Główną „rolę” w tych spotach odgrywa 9 lokalizacji z całego Dolnego Śląska; są wśród nich m.in. Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Autorami muzyki do filmu, podobnie jak w pierwszej części kampanii, są członkowie wrocławskiego zespołu Me Myself and I.

Druga odsłona kampanii „Tajemniczy Dolny Śląsk” opiera się na emisji filmów w telewizji. Pierwszy pokaz na „małym ekranie” już w Wigilię. Spoty będzie można oglądać w Święta w ogólnopolskich telewizjach a od 8 do 12 stycznia 2013 roku będą one wyświetlane podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem. W całym 2013 roku odbędzie się ok. 13 tys. emisji (w miesiącach styczeń-luty, maj-czerwiec, wrzesień-listopad). Film będzie wyświetlany m.in. w kanałach grupy TVN, TVP1, TVP2, grupy Polsat, Eurosportu (w 46 krajach Europy ), National Geographic i Discovery Channel.

Koszt produkcji obu prezentowanych dziś spotów wynosi 614 tys. zł. Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł (70 proc. to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego). Za scenariusz i produkcję „Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” odpowiadała warszawska firma Graffiti Film, która wykonała spoty m.in. dla Gdańska, Polskiej Organizacji Turystycznej czy Poznania. Reżyserem obu spotów jest Andrzej Kałuszko, który wcześniej stworzył m.in. filmu o Polsce na Expo 2008 w Saragossie.