W związku z nadchodzącym okresem zimowym Miejski Zarząd Nieruchomości w Świdnicy rozesłał informacje do mieszkańców o konieczności dokonania niezbędnych zabezpieczeń przed negatywnymi skutkami niskich temperatur i opadów śniegu. Informacja od poniedziałku jest rozwieszana na tablicach informacyjnych w blisko 500 klatkach schodowych w budynkach komunalnych oraz wspólnot mieszkaniowych, zarządzanych przez MZN. Akcja ma zostać powtórzona za miesiąc.
– Zaapelowaliśmy do właścicieli i najemców, by zabezpieczyli wszystkie okna i drzwi, w użytkowanych lokalach, w tym w piwnicach, strychach a także WC na klatkach schodowych – wylicza Eugeniusz Grzesik, dyrektor MZN w Świdnicy.
Powód?
– Doświadczenia poprzedniego roku. Bardzo silne mrozy i przemarzanie ziemi sprawiło, że niezabezpieczone rury zamarzały. Chcemy tego uniknąć i jestem przekonany, że z pomocą mieszkańców z problemem się uporamy. Tu nie chodzi o wykonanie wielu prac, ale zwyczajne domknięcie okien np. w piwnicy, ich uszczelnienie, bądź założenie zaślepek np. ze styropianu – wyjaśnia Eugeniusz Grzesik.
W rozesłanej informacji MZN przypomina również o tak podstawowych zasadach jak zamykanie za sobą drzwi wejściowych do budynku oraz okien na klatce schodowej i w pomieszczeniach piwnicznych.
– Niestety często zdarza się tak, że okna piwniczne nie są zamykane, podobnie z drzwiami. Niby to jest oczywiste, ale niestety stanowi to spory problem – dodaje dyrektor Grzesik.
Przed wyjazdem na dłuższy okres MZN zaleca zakręcenie głównego zaworu gazowego i wodnego w lokalu. Opuszczone mieszkanie można pozostawić pod opieką wybranej osoby, a w MZN można pozostawić informacje umożliwiające kontakt z tą osobą (telefon, adres), co będzie pomocne w przypadku ewentualnej awarii.
W przypadku potrzeby oszklenia czy uszczelnienia płytą części wspólnych w budynku lub konieczności zabezpieczenia wspólnej instalacji wodno-kanalizacyjnej należy zgłosić taką potrzebę w dziale technicznym MZN-u (tel. 74-852-40-71 wew. 46 lub 48).
Do zadań lokatora należy zabezpieczenie skuteczne instalacji wodno-kanalizacyjnych w pomieszczeniach mieszkalnych, w tym WC na klatkach schodowych.
W przypadku wystąpienia awarii instalacji wodnej, udostępnione zostaną całodobowe punkty poboru wody, w miarę potrzeb mieszkańców.
Będą one dostępne w budynkach:
– ul. Kopernika 3 (parter),
– ul. Garbarskiej 23 (parter),
– ul. Łukasińskiego 7 (parter).