Kolejne rankingi ogłoszone

    4

    Drugi dzień III Ogólnopolskiego Kongresu Regionów w Świdnicy zakończyło wręczenie nagród w czterech kolejnych rankingach: Forbesa, Auto Świata, Komputer Świata oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

    Foto Grzegorz Szymański

     „Forbes” wyłonił miasta najbardziej atrakcyjne dla biznesu, czyli takie, które mają największe osiągnięcia w przyciąganiu przedsiębiorców. O pozycji w zestawieniu decydowała liczba nowo rejestrowanych spółek w ciągu roku, pomniejszona o likwidacje i upadłości, przeliczona następnie na 1.000 mieszkańców.

    Pod uwagę wzięto wszystkie miasta w Polsce. Podzielono je na cztery kategorie, w zależności od liczby mieszkańców: powyżej 300 tys. mieszkańców, od 150 tys. do 300 tys. mieszkańców, od 50 tys. do 150 tys. mieszkańców i poniżej 50 tys. mieszkańców. W tej ostatniej kategorii pod uwagę wzięte zostały nie tylko miasta, ale też mniejsze miejscowości, w których przedsiębiorcy chętnie rejestrują swoje spółki.

    Dane do rankingu zebrał Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej.

     Miasta powyżej 300 tys. mieszkańców:

     

    Miejsce

    Miasto

    Województwo

    1

    WARSZAWA

    MAZOWIECKIE

    2

    POZNAŃ

    WIELKOPOLSKIE

    3

    WROCŁAW

    DOLNOŚLĄSKIE

    4

    KRAKÓW

    MAŁOPOLSKIE

    5

    KATOWICE

    ŚLĄSKIE

    6

    GDAŃSK

    POMORSKIE

    7

    SZCZECIN

    ZACHODNIOPOMORSKIE

    8

    LUBLIN

    LUBELSKIE

    9

    ŁÓDŹ

    ŁÓDZKIE

    10

    BYDGOSZCZ

    KUJAWSKO-POMORSKIE

     Miasta od 150 tys. do 300 tys. mieszkańców:

     

    Miejsce

    Miasto

    Województwo

    1

    RZESZÓW

    PODKARPACKIE

    2

    GDYNIA

    POMORSKIE

    3

    BIELSKO-BIAŁA

    ŚLĄSKIE

    4

    TORUŃ

    KUJAWSKO-POMORSKIE

    5

    KIELCE

    ŚWIĘTOKRZYSKIE

    6

    OLSZTYN

    WARMIŃSKO-MAZURSKIE

    7

    BIAŁYSTOK

    PODLASKIE

    8

    GLIWICE

    ŚLĄSKIE

    9

    CZĘSTOCHOWA

    ŚLĄSKIE

    10

    SOSNOWIEC

    ŚLĄSKIE

    11

    BYTOM

    ŚLĄSKIE

    12

    RADOM

    MAZOWIECKIE

    12

    ZABRZE

    ŚLĄSKIE

     Miasta od 50 tys. do 150 tys. mieszkańców:

     

    Miejsce

    Miasto

    Województwo

    1

    ZIELONA GÓRA

    LUBUSKIE

    2

    PRUSZKÓW

    MAZOWIECKIE

    3

    OPOLE

    OPOLSKIE

    4

    KOSZALIN

    ZACHODNIOPOMORSKIE

    5

    ŚWIDNICA

    DOLNOŚLĄSKIE

    5

    LEGNICA

    DOLNOŚLĄSKIE

    7

    GORZÓW WIELKOPOLSKI

    LUBUSKIE

    8

    LESZNO

    WIELKOPOLSKIE

    9

    TYCHY

    ŚLĄSKIE

    10

    NOWY SĄCZ

    MAŁOPOLSKIE

     Miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców:

     

    Miejsce

    Miasto

    Województwo

    1

    LESZNOWOLA (gmina wiejska)

    MAZOWIECKIE

    2

    TARNOWO PODGÓRNE (gmina wiejska)

    WIELKOPOLSKIE

    3

    OŚWIĘCIM (miasto)

    MAŁOPOLSKIE

    4

    KOBIERZYCE (gmina wiejska)

    DOLNOŚLĄSKIE

    5

    SOPOT (miasto na prawach powiatu)

    POMORSKIE

    6

    SUCHY LAS (gmina wiejska)

    WIELKOPOLSKIE

    7

    RASZYN (gmina wiejska)

    MAZOWIECKIE

    8

    ŁOMIANKI (gmina miejsko-wiejska)

    MAZOWIECKIE

    9

    OŻARÓW MAZOWIECKI

    (gmina miejsko-wiejska)

    MAZOWIECKIE

    10

    DOPIEWO (gmina wiejska)

    WIELKOPOLSKIE

    Miasto Przyjazne Kierowcy wg Auto ŚWIAT

     Ranking wskazuje miasta, najlepiej spełniające wymagania kierowców, zarówno mieszkających na miejscu, jak i przyjezdnych. Sprawdzano, gdzie kierowcy tracą czas, stojąc w korkach, w których miejscach dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji oraz gdzie można być spokojnym o zawieszenie aut, bo drogowcy na bieżąco łatają dziury. Dane do rankingu uzyskano od policji, włodarzy miast oraz od samych zainteresowanych, czyli kierowców.

    Pierwsze miejsce zajęła Zielona Góra, na drugim miejscu znalazł się Gorzów Wielkopolski, a na trzecim Toruń.

    E-samorząd Komputer Świata

    Ranking ten pokazuje jak jednostki samorządu terytorialnego wykorzystują możliwości mediów społecznościowych. Jednostki samorządu terytorialnego nie mają obowiązku korzystania z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, NK, Youtube czy Twitter. Jednak trudno przecenić możliwości kontaktu ze społecznością lokalną, jakie dają media społecznościowe. Które władze miejskie dostrzegły już ten potencjał? Jak go wykorzystują?

    Najlepiej wg magazynu wypadły następujące miasta: Toruń, Gdańsk, Wrocław.

    Konkurs „Najlepsza kampania promocyjna miejsca 2011 roku” Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy

    Celem plebiscytu jest wskazanie dobrych praktyk w zakresie komunikowania walorów danego miasta, gminy, powiatu i województwa, jak również nowych ośrodków przeznaczonych do użytku publicznego, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych narzędzi marketingowych oraz public relations.

    Wyróżnienie główne otrzymała Gmina Radzionków za kampanię „Inwestorów traktujemy po królewsku”. Wyróżnienie w kategorii Kampania promocyjna oparta na wydarzeniu specjalnym przyznano Gminie Śrem za kampanię „I love Śrem”. Wyróżnienie specjalne trafiło do Poznania za kampanię „Szczęśliwe marki pod szczęśliwą gwiazdą”.