Były prezenty dla pierwszych w kierowców, a w zamian słowa pochwały za dobrą jakość i wygodne rozwiązanie komunikacyjne. Po roku zakończyła się przebudowa ulicy Śląskiej od skrzyżowania z ulicą Pionierów Ziemi Świdnickiej oraz ronda na ulicy Westerplatte. wraz z drogami dojazdowymi. Dzisiaj oficjalnie do użytku oddano ostatni odcinek.
By powstał zupełnie nowy węzeł komunikacyjny, działania połączyły miasto, samorząd województwa i firma Rank Progress, budująca Galerię Świdnicką. – Współpraca była wzorcowa – przyznała Barbara Dyś, przedstawiciel zarządu prywatnego inwestora. – Świdnica, na tle całego województwa, jest wyspą z bardzo dobrymi drogami – dodał Wiktor Lubieniecki z Urzędu Marszałkowskiego. A prezydent Wojciech Murdzek zapowiedział, na razie tajemniczo, że są kolejne plany modernizacji dróg w mieście.
[photospace]
Co zyskali kierowcy? Nie do poznania zmieniła się ulica Śląska, która jest jedną z tras prowadzących do Ośrodka Sportu i Rekreacji, Galerii Świdnickiej i planowanego aquaparku. Jest nowe rondo, nowa nawierzchnia, wygodne chodniki, ścieżka rowerowa i oświetlenie. Prace kosztowały 6,82 miliona złotych.
4 miliony wydał Rank Progress na budowę 37,5 metrowego ronda przed mostem na ulicy Westerplatte, parkingu i dróg dojazdowych do galerii. 200 tysięcy złotych dołożyło miasto na ścieżki rowerowe.
Ulica Śląska w liczbach:
• przebudowa ulicy na długości 750 mb,
• 7 m to szerokość jezdni,
• 769 m kanalizacji deszczowej,
• 20 m – to promień ronda,
• 5.334 m2 – wykonano chodników po obu stronach oraz ścieżek rowerowych
• przebudowa 1 mostu drogowego wraz z infrastrukturą techniczną i regulacją dna potoku,
• 6,82 mln zł – wartość prac budowlanych,
• 4,11 mln zł – przeznaczono na inwestycję z budżetu miasta,
• 2,7 mln zł – dofinansowane w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych w latach 2008 – 2011”
asz