Zanim skompletujemy odpowiednie wnioski i dokumenty, potrzebne do otworzenia własnego biznesu, musimy zastanowić się, jak chcemy płacić podatki. Najlepszym rozwiązaniem, gdy zakładamy małą firmę, jest założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Korzyści to m.in. prostsze rozpoczęcie działalności, samodzielne działanie i zarządzanie oraz uproszczona księgowość.
Na stronie www.pkd.com.pl znajdziemy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności dla naszej firmy, który jest niezbędny do rejestru jednostek gospodarki narodowej.
Księgowość w naszej firmie, na początkowym etapie działalności, najlepiej zlecić zewnętrznej firmie. Dzięki biurowi rachunkowemu unikniemy błędów już w fazie tworzenia firmy. Ponadto jest to rozwiązanie tańsze i wygodniejsze niż zatrudnianie księgowej. Jak się dowiedzieliśmy w świdnickich biurach rachunkowych, miesięczna opłata za prowadzenie księgowości w małej firmie wynosi średnio od 150 zł do 500 zł w zależności od wielkości firmy i ilości zatrudnionych pracowników. Również biuro rachunkowe pomoże profesjonalnie nam załatwić wszystkie formalności na pierwszym etapie zakładania firmy.
W następnym odcinku cyklu powiemy o tym jak faktycznie i fizycznie założyć firmę. Jakie wnioski wypełnić, do którego urzędu się wybrać – to wszystko już za tydzień.
wl