Po raz kolejny pracownicy Urzędu Miejskiego zapytają mieszkańców o ocenę jakości swojej pracy. Ankieta badająca satysfakcję klientów będzie dostępna od 13 czerwca do 8 lipca w każdym wydziale oraz przy wejściu do Urzędu Miejskiego.
Będziemy zachęcać do wypełnienia ankiety wszystkich odwiedzających nasz urząd. W zeszłym roku nasza praca została dobrze oceniona. W ankiecie mieszkańcy zwrócili uwagę na konieczność wydłużenia czasu pracy. Tak zrobiliśmy, od października część wydziałów pracuje dłużej. To rozwiązanie się sprawdza. Czekamy na kolejne uwagi. Przeanalizujemy wszystkie, bo chcemy jeszcze lepiej pracować i pomagać świdniczanom. – mówi prezydent Wojciech Murdzek.
W ankiecie znajdą się pytania m. in. o dostępność informacji w urzędzie, sprawność i czas załatwienia sprawy, a także nastawienie samego pracownika – czy był uprzejmy, pomocny.
Ankieta jest częścią programu doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski. Urząd Miejski uczestniczy w nim wraz z dwudziestoma siedmioma innymi jednostkami samorządu terytorialnego (15 z Dolnego Śląska i 12 z Małopolski). Główne cele trzyletniego przedsięwzięcia, które kończy się w tym roku, to kompleksowa poprawa jakości usług publicznych świadczonych klientom oraz sprawności funkcjonowania urzędów. Program daje narzędzia w obszarze zarządzania jakością – portale intranetowe, wykorzystanie dobrych praktyk i doświadczeń m. in. urzędu w Bochni, Nowym Targu, starostwa w Kłodzku i Wrocławiu oraz innych partnerów, szkolenia e-learningowe. Projekt współfinansowany jest z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a jego całkowita wartość wynosi ponad 6 mln złotych. Środki własne świdnickiego urzędu to 17,5 tys.
Agnieszka Dochniak
UM Świdnica