II Rajd Gmin Ślężańskich

    0

    W ramach projektu edukacyjnego „Turystyka i bezpieczeństwo na drodze, na wodzie, w górach – II Rajd Gmin Ślężańskich” rusza rajd rowerowy połączony z wędrówką w góry oraz z zajęciami szkoleniowo – rekreacyjnymi nad wodą.

    Foto archiwum

    Projekt realizowany będzie w Szkole Podstawowej w Strzelcach w dniach 9 – 10 czerwca 2011 roku (rozpoczęcie w każdym dniu o godz. 9.00). Jego organizatorami są: Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, Policja (Wydział Ruchu Drogowego KWP we Wrocławiu, Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy), Szkoła Podstawowa w Strzelcach, Gimnazjum Gminne w Mietkowie, Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego – we Wrocławiu i Wałbrzychu, Dolnośląskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu, Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka, Wójt Gminy Marcinowice, Wójt Gminy Mietków, Stowarzyszenie Przyjaciół Żeglarstwa i Sportów Wodnych „Szkwał” – Żarów.

    Patronat nad projektem objęli: Dolnośląski Kurator Oświaty, Wicewojewoda Dolnośląski – Ilona Antoniszyn – Klik, Stowarzyszenie Gmin Ślężańskich, Stowarzyszenie ŚLĘŻANIE oraz Dolnośląski Zespół Parków Krajobrazowych.

    Rajd zaadresowano do uczniów klas VI szkół podstawowych i uczniów gimnazjów z terenu Gmin Ślężańskich: Marcinowice, Sobótka, Mietków, Dzierżoniów, Niemcza, Łagiewniki, Jordanów Śląski, oraz gmin: Świdnica i Kąty Wrocławskie

    Celem projektu jest:

    • promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, podnoszenie świadomości w zakresie profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wędrówek pieszych oraz wypoczynku nad wodą,
    • promowanie bezpiecznej jazdy rowerem – znajomość przepisów ruchu drogowego, umiejętności w zakresie technicznej obsługi roweru,
    • promowanie zdrowego, sportowego stylu życia poprzez, propagowanie roweru jako ekologicznego środka transportu i rekreacji,
    • promowanie bezpiecznego zachowania podczas wypoczynku oraz zabaw nad wodą
    • kształtowanie umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w praktycznym działaniu,
    • upowszechnianie zasobów przyrodniczych, poznawanie naturalnego krajobrazu najbliższej okolicy i możliwości propagowania jej walorów przyrodniczych, kształtowanie postawy szacunku do przyrody.