Pod koniec stycznia zakończyły się testy systemu infokiosków, które zostały zainstalowane w sześciu punktach w Świdnicy. To jeden z elementów polsko – czeskiego projektu Citywalk.
– Infokioski to taka nowoczesna informacja turystyczna. Wystarczy kilka kliknięć, a możemy dowiedzieć się, co warto zwiedzić w Świdnicy i innych miastach uczestniczących w projekcie, gdzie przenocować i odpocząć po trudach zwiedzania. Urządzenia multimedialne są dostępne przez całą dobę i pozwalają na przeglądanie stron projektowych w czterech językach: polskim, czeskim, niemieckim i angielskim – mówi Waldemar Skórski, zastępca prezydenta Świdnicy.
Infokioski instalowano i testowano od listopada 2010 r. do stycznia 2011 r. Sześć interaktywnych urządzeń zlokalizowano:
- ul. Kościelna, nieopodal Kościoła Pokoju,
- Rynek (przy Regionalnej Informacji Turystycznej i Kulturalnej, ul. Wewnętrzna 2),
- pl. Jana Pawła II,
- ul. Długa, blisko kamienicy pod bykami,
- pl. Grunwaldzki,
- pl. św. Małgorzaty.
W infokioskach można znaleźć informacje m. in. na temat projektu i miast biorących w nim udział, bazy noclegowej i gastronomicznej w Bardzie, Kłodzku, Kędzierzynie-Koźlu, Czeskiej Skalice, Przerowie oraz Świdnicy, szlakach turystycznych, zabytkach, miejscach wartych zobaczenia.
***
Infokioski zainstalowano w ramach projektu „Miejskie trasy turystyczne zintegrowanym produktem turystycznym miast czesko-polskiego pogranicza”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007-1013. 85-proc. miasto otrzymało w ramach unijnego wsparcia, 15 proc. przeznaczyło w ramach budżetu. Koszt zakupu i instalacji infokiosków to 106 tys. zł.