Bezpośredni kontakt z wyborcą – nacisk na takie rozwiązanie zapowiada Platforma Obywatelska. Dzisiaj oficjalnie dziennikarze poznali twarze kampanii wyborczej. Po kilkuletniej przerwie z Katowic do Świdnicy wrócił były dziennikarz Rafał Ząbczyk i to on będzie szefem PR świdnickiej Platformy Obywatelskiej. Z kolei szefem kampanii prezydenckiej Zbigniewa Szczygła będzie Katarzyna Niewęgłowska, obecna dyrektor biura poselskiego posła Zbigniewa Chlebowskiego.
Platforma Obywatelska zamierza postawić na Internet poinformowano na konferencji prasowej. Szuka kontaktu z mieszkańcami miasta na popularnych portalach społecznościowych i własnej stronie. W globalnej sieci pojawią się także blogi, ale jak informują członkowie PO , nie będą to blogi anonimowe. Kandydat na prezydenta Świdnicy Zbigniew Szczygieł zapowiedział także, że kampania nie będzie agresywna. – Ale jeśli zostanie rzucona rękawica, podejmiemy wyzwanie. W końcu żyjemy w mieście książęcym, a to zobowiązuje. – mówił Szczygieł.
PO deklaruje, że nie poprzestanie na kampanii w sieci. Już dziś w miasto ruszyła grupa wolontariuszy, którzy z mieszkańcami przeprowadzą ankiety. – Będziemy rozmawiać z ludźmi na ulicy. – mówił Robert Jagła. Na pytanie, czy będą agitować pod kościołem kandydat na prezydenta miasta odpowiedział – W niedziele i święta wolontariusze mają czas wolny.
Oficjalny start kampanii wyborczej Platforma Świdnicka zapowiedziała na 1 października. Dopiero wtedy ma ujawnić swoje pomysły na Świdnicę.