Strona główna Temat dnia Tunel do wymiany

Tunel do wymiany

14

Nie ma szans na odnowienie podziemnego przejścia między peronami na dworcu Świdnica Miasto. Tunel trzeba wybudować od nowa. Zmiany nie powinny zagrozić zakończeniu całego Centrum Przesiadkowego, które ma być gotowe do września 2014 roku.

Dworzec5

W ramach III etapu przewidziany być remont istniejącej części tunelu podziemnego oraz budowa nowego odcinka.  Jednak ze względu na stan techniczny konstrukcji istniejącej części tunelu, który był gorszy niż wcześniej zakładano, wykonanie robót remontowych nie gwarantowałoby bezpieczeństwa jej użytkowania. W związku z tym odstąpiono od remontu i konstrukcja zostanie zmieniona na nową, wykonaną w technologii spójnej z konstrukcją nowo budowanej części tunelu. Gmina Świdnica wystąpiła do Zarządu PKP, właściciela działek na których budowany jest tunel, o wyrażenie zgody na  zmiany w budowie przejścia podziemnego. Zleciła również opracowanie projektu zamiennego w zakresie konstrukcji oraz pozostałych branż. Ponadto 6 września br. na ręce Wojewody Dolnośląskiego, złożony został wniosek o zmianę pozwolenia na budowę dla etapu III. W związku z powyższym, ustalone wcześniej dla tego etapu terminy ulegną zmianie, a ustalenie dalszych szczegółów możliwe będzie dopiero po uzyskaniu zmienionego pozwolenia – czytamy w informacji z postępu prac.

Budowa centrum trwa od 2010 roku. Zakończyła sie gruntowna modernizacja dworca kolejowego. Od lipca tego roku prowadzone są prace przy przebudowie placu przed budynkiem, remontowane jest istniejące, zabytkowe ogrodzenie oraz budowany jest ogródek przy restauracji dworcowej. Równolegle trwają prace przy budowie dworca autobusowego i remont części ulicy Kolejowej.

Jak szacują władze miasta, z centrum przesiadkowego może rocznie korzystać nawet 460 tysięcy osób. Inwestycja pochłonie 21 milionów złotych, przy czym 14 milionów zł to dofinansowanie unijne.

Poprzedni artykułOdzyskali wartościowy sprzęt
Następny artykułAutorka „Cukierni pod Amorem” w Świdnicy