Strona główna 112 Chciał tylko sprzedać komplet wypoczynkowy. Jak oszuści wyciągnęli ponad 6 tysięcy złotych?

Chciał tylko sprzedać komplet wypoczynkowy. Jak oszuści wyciągnęli ponad 6 tysięcy złotych?

0

Świdniccy policjanci ponownie apelują o ostrożność podczas internetowych transakcji. Oszuści wciąż wykorzystują nieuwagę i zaufanie sprzedających na portalach ogłoszeniowych. Tym razem ich ofiarą padł 65-letni mieszkaniec Świdnicy.

Mężczyzna kilka dni temu wystawił na jednym z popularnych portali ogłoszenie dotyczące sprzedaży kompletu wypoczynkowego. Wkrótce po publikacji oferty otrzymał na WhatsApp dwa zapytania o dostępność produktu. Jedna z osób zainteresowanych poprosiła o możliwość zakupu wraz z dostawą, na co świdniczanin przystał. Zgodnie z prośbą kupującej pokrzywdzony przesłał swój adres e-mail. Wkrótce otrzymał wiadomość rzekomo od portalu sprzedażowego. Po kliknięciu w link został przekierowany na fałszywą stronę, do złudzenia przypominającą stronę serwisu, a następnie na stronę imitującą bankowość internetową. 65-latek wybrał swój bank i próbował zalogować się, sądząc, że jest to potrzebne do otrzymania środków od kupującej. Logowanie nie powiodło się, a na ekranie pojawiła się informacja: „Proszę czekać, wkrótce otrzymasz połączenie telefoniczne” – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Po chwili do mężczyzna zadzwoniła kobieta podająca się za przedstawicielkę portalu, która poinformowała o „problemach technicznych” oraz konieczności przeprowadzenia weryfikacji transakcji. Podczas kolejnej rozmowy nakłoniła ona 65-latka do przekazania kodów autoryzacyjnych, które otrzymał SMS-em z banku. – W wiadomościach pojawiały się kwoty oraz kolejne kody, które mężczyzna – przekonany, że bierze udział w procedurze potwierdzenia transakcji – przekazał rozmówczyni czterokrotnie. Po przekazaniu kodów dostęp do konta został zablokowany. Rozmówczyni próbowała jeszcze uzyskać od pokrzywdzonego kody BLIK, jednak 65-latek odmówił, po czym połączenie zostało przerwane. Mężczyzna zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa. W wyniku oszustwa mieszkaniec Świdnicy stracił ponad 6 tysięcy złotych – relacjonuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność. – Nie klikaj w linki przesyłane przez komunikatory – mogą prowadzić do fałszywych stron. Przedstawiciele portalu nigdy nie proszą o podawanie kodów z SMS-ów ani kodów BLIK. Sprzedając na portalach ogłoszeniowych, nie podawaj danych logowania ani kodów autoryzacyjnych. Portal sprzedażowy nie wymaga logowania do banku, aby kupujący mógł przelać pieniądze. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości – przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z infolinią swojego banku lub z Policją – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułZaginął 46-letni mieszkaniec Gniewkowa. Policja apeluje o pomoc w jego odnalezieniu
Następny artykuł12-letni chłopcy z gminy Marcinowice podbiją internet i telewizję. Grają metal i dają czadu [FOTO]