Strona główna Artykuł sponsorowany Pozycjonowanie sklepów internetowych – co je wyróżnia?

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co je wyróżnia?

0

Pozycjonowanie sklepów internetowych – w porównaniu do tradycyjnego pozycjonowania stron – rządzi się nieco innymi prawami. W odróżnieniu od choćby prostych stron wizytówkowych, sklepy online są bardziej rozbudowane, mają dziesiątki czy setki podstron, a ich celem jest nie tylko widoczność w wyszukiwarce Google, ale przede wszystkim konwersja – czyli sprzedaż. Właśnie dlatego skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga przemyślanej strategii, wiedzy oraz narzędzi SEO dostosowanych do specyfiki e-commerce.

fot. nadesłana, źródło: pixabay.com

1. Strategia pozycjonowania a e-commerce
2. Co wyróżnia pozycjonowanie sklepów internetowych?
3. Jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Warto również zastanowić się, czy pozycjonowanie lokalne może mieć zastosowanie w e-commerce? Ekspert Creas Solutions wyjaśnia, że tak –  szczególnie jeśli sklep prowadzi również sprzedaż stacjonarną lub oferuje odbiór osobisty. Działania lokalne, takie jak wpisy w Google Maps czy recenzje, pozwalają dotrzeć do klientów z najbliższego otoczenia.

Skuteczne pozycjonowanie
fot. nadesłana, źródło: pixabay.com

Strategia pozycjonowania a e-commerce

Skuteczne pozycjonowanie sklepów powinno rozpocząć się od stworzenia strategii pozycjonowania uwzględniającej rodzaj produktów i prognozowane zachowania potencjalnych klientów. Kluczowa jest tutaj optymalizacja strony – zarówno pod kątem SEO, jak i konwersji. Składa się na to:

  • optymalizacja kodu witryny,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • szybkość ładowania strony,
  • optymalizację strony www pod kątem urządzeń mobilnych,
  • tworzenie treści strony zgodnych z zasadami content marketingu.

Należy również pamiętać o aktualizacji mapy strony, korzystaniu z narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Search oraz ciągłym monitorowaniu efektów pozycjonowania stron internetowych.

Raportowanie wyników pozycjonowania
fot. nadesłana, źródło: pixabay.com

Co wyróżnia pozycjonowanie sklepów internetowych?

Największym wyzwaniem, jakie niesie z sobą pozycjonowanie sklepów internetowych, jest skala – zarówno pod względem liczby produktów, jak i konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania sklepu wymaga więc połączenia wielu czynników: wspomnianej już wyżej odpowiedniej optymalizacji strony www, analizy słów kluczowych oraz zrozumienia intencji użytkowników – wszystko w celu zwiększenia widoczności strony. W przeciwieństwie do standardowych stron, tutaj istotne jest nie tylko pozycjonowanie strony głównej, ale także kategorii, podkategorii i konkretnych produktów.

Jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Odpowiedź na pytanie, ile czasu zajmuje skuteczne pozycjonowanie strony www, w przypadku sklepów internetowych nie jest prosta. Wynika to z faktu, na jakich zasadach działa pozycjonowanie stron. Choć pierwsze efekty mogą pojawić się już po kilku tygodniach, ze względu na złożoność struktury pełen potencjał widoczności strony osiąga się zazwyczaj po kilku miesiącach systematycznej pracy.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to długofalowy proces, który obejmuje zarówno działania onsite, jak i offsite – np. linkowanie zewnętrzne czy pozyskiwanie linków przychodzących. Warto natomiast pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce internetowej docelowo pozwala osiągać lepsze wyniki niż płatne kampanie reklamowe – głównie dzięki trwałości efektów oraz większemu zaufaniu użytkowników do organicznych wyników wyszukiwania.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułZerwał miskę olejową i porzucił samochód
Następny artykułPobiegli i pomaszerowali na Wielką Sowę, by pomóc w leczeniu Ady Gretkierewicz ze Świdnicy [FOTO]