Strona główna 112 Był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku. 30-latek padł ofiarą oszustwa

Był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku. 30-latek padł ofiarą oszustwa

0

Blisko tysiąc złotych stracił 30-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa na „pracownika banku”.  Wykorzystując umiejętności manipulacyjne oszust namówił mężczyznę, aby ten wygenerował czek BLIK.

Do 30-latka zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jednego z banków i poinformował, że nieznana osoba próbowała się włamać na konto 30-latka. Następnie rzekomy konsultant ustalił w jakim banku mężczyzna ma konto. Po uzyskaniu tej informacji rozmówca nakazał mężczyźnie zalogować się do swojej bankowości a następnie w celu ochrony swoich pieniędzy wygenerować czek BLIK. Fałszywy pracownik banku tak pokierował dalszą rozmową, że 30-latek nieświadomy oszustwa wygenerowała oczekiwany przez rozmówcę czek BLIK i przekazał mu go. Po tym rozmowa została zakończana, a 30-latek szybko zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie blisko tysiąca złotych – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność. – Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych czy kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych, czy też zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułNajbardziej prestiżowe marki zegarków na świecie
Następny artykułŚwidniccy policjanci poszukują 16-letniej Anastazji