Po 800 złotych straciły trzy osoby, które odpowiadając na prośbę 41-letniej znajomej wysłaną komunikatorem Messenger, dokonali przelewu za pomocą kodu BLIK. Okazało się, że konto społecznościowe kobiety zostało przejęte przez oszustów i to do nich trafiły pieniądze.
– 41-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego zorientowała się, że nagle straciła dostęp do swojego Facebooka. Po krótkim czasie zauważyła, że poprzez przypisany do konta komunikator Messenger, w jej imieniu rozesłane zostały wiadomości do osób z jej listy znajomych z prośbą o przekazanie kodu BLIK na wypłatę pieniędzy w kwocie 800 złotych. Wiadomość ta została przesłana do ponad 30 osób, z czego niestety trzy dokonały przekazania kodu BLIK oszustom i straciły swoje pieniądze. Teraz policjanci świdnickiej jednostki prowadzą postępowanie w tej sprawie – informuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
Świdniccy policjanci apelują o ostrożność. – Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Prośby oszustów są różne, a przestępcy zawsze zapewniają, że oddadzą pieniądze już wieczorem lub gdy tylko otrzymają przelew. Warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze – przypominają.
/KPP Świdnica, opr. mn/