Strona główna 112 76-latek chciał zainwestować, padł ofiarą oszustwa

76-latek chciał zainwestować, padł ofiarą oszustwa

0

830 złotych stracił 76-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, którego skusiła obietnica szybkiego zysku poprzez internetową platformę inwestycyjną. Mężczyzna mógł stracić jeszcze więcej pieniędzy, ale ostatecznie wyczuł podstęp i zablokował swoje konto bankowe.

zdjęcie ilustracyjne

Do świdnickich policjantów zgłosiła kolejna osoba która została oszukana przy transakcjach internetowych. 76-letni mieszkaniec naszego powiatu, chcąc zarobić na inwestycjach, został oszukany i stracił pieniądze. Jak wynikało z jego relacji, na jednej ze stron portalu społecznościowego znalazł ogłoszenie o możliwości inwestycji. Wypełnił formularz, podając swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwonił do niego nieznany mężczyzna, który przedstawiał się jako konsultant tej platformy. Opowiedział mężczyźnie, jak w krótkim czasie można sporo zarobić – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Przyszłą inwestycję mężczyzna rozpoczął od wpłaty kwoty 1150 złotych na wskazane przez rozmówcę konto. Po wpłacie, rzekomy konsultant obiecał założyć mężczyźnie portfel inwestycyjny, gdzie ten miał widzieć swoje środki i zyski. Dane do logowania otrzymał w mailu. Po zalogowaniu się mężczyzna nie widział jednak swoich środków. 76-latek w tym momencie chciał zrezygnować, ale wówczas rozmówca poinformował go, że straci całą kwotę, którą już zainwestował. Następnie przekonał 76-latka, że musi aktywować konto, a do tego konieczna jest kolejna wpłata 830 złotych. Nieświadomy wówczas oszustwa mężczyzna dokonał płatności kartą, podając przy tym wszystkie dane karty, w tym kod zabezpieczający. W tym samym dniu mężczyzna znów odebrał telefon od rzekomego konsultanta, który poinformował, że z ich strony nastąpił błąd i zwrócono 76-latkowi pierwszą wpłatę. Rozmówca nalegał na kolejne przelewy i wpłaty, ale 76-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustów i nie przesłał im już więcej żadnych pieniędzy. Ponadto dokonał blokady swojego rachunku i kart – relacjonuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. – Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułJak digital signage może wspierać interaktywne doświadczenia zakupowe w sklepach detalicznych?
Następny artykułKoniec toru przeszkód między cmentarzami. Schody zrobione [FOTO]