Strona główna 112 66-latkę skusiła obietnica szybkiego zysku. Przed utratą wszystkich oszczędności uratował ją członek...

66-latkę skusiła obietnica szybkiego zysku. Przed utratą wszystkich oszczędności uratował ją członek rodziny

0

Kolejna mieszkanka powiatu świdnickiego padła ofiarą oszustwa. 66-latka uległa wizji szybkiego wzbogacenia się poprzez inwestycję w akcje koncernu naftowego.

Po raz kolejny policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zostali powiadomieni o oszustwie. Mieszkanka naszego powiatu na jednej z stron internetowych znalazła reklamę dotyczącą możliwości inwestycji w akcje koncernu naftowego. Skuszona obietnicą szybkiego zysku pozostawiła swoje dane na stronie. Po kontakcie telefonicznym z rzekomym konsultantem z platformy koncernu naftowego, który sugerował znaczne zyski z inwestycji 66-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego zdecydowała się wpłacić tzw. „wpisowe” w wysokości 1000 zł. Kobieta otrzymała swój indywidualny numer klienta i indywidualnego opiekuna, który zadzwonił zaraz po wykonaniu przelewu. Mężczyzna ten przedstawił się i opowiedział o instytucji która pomaga pomnażać pieniądze  – relacjonuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

Jak dodaje, 66-latka sprawdziła w sieci, że firma taka naprawdę istnieje, a osoba która się jej przedstawiła naprawdę tam pracuje. Utwierdziło ją to w przekonaniu, że nie jest to żadne oszustwo. – W rozmowie z swoim opiekunem inwestycyjnym usłyszała, że kwota przelewu nie jest właściwa i brakuje 100 złotych. Wiec postanowiła dopłacić, ale w tym momencie odkryła, że jej bank zablokował konto w związku z podejrzeniem oszustwa. Kiedy „opiekun” dowiedział się o blokadzie nakazał odblokować konto w banku i koniecznie zalogować się na swoje konto. 66-latka miała problemy z odblokowaniem starego konta dlatego założyła nowe chcąc dalej inwestować. Jednak rozmówca przekazał informacje, że absolutnie nie może to być konto nowe, bo on musi mieć dostęp do jej konta by sprawdzić ostatni przelew, a także potwierdzić, że 66-latka „nie pierze brudnych pieniędzy” – opisuje Ząbek.

Oszust nakazał zainstalować na komputerze kobiety specjalną aplikację, a następnie zalogować się na konto bankowe. W instalacji aplikacji pomógł członek rodziny, który jednak szybko zorientował się do czego ona służy i wyłączył komputer. To zerwało połączenie z oszustem. Wówczas skończyła się bajka z pomocnym i miłym „opiekunem inwestycyjnym”. Mężczyzna stał się nieprzyjemny, arogancki i zaczął krzyczeć. Członek rodziny 66-latki rozłączył rozmowę i wytłumaczył kobiecie, że padła ofiarą oszustów. Oszuści próbowali jeszcze podjąć rozmowy z 66-latką kolejnego dnia, ale ta nie dała się już więcej oszukać – przywołuje rzecznik świdnickiej policji.

Policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. – Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Nigdy pod żadnym pozorem nie instalujmy proponowanych nam przez nieznajomych programów na swoich urządzeniach . Nie otwierajmy również podesłanych nam linków. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułWiek nie musi być przeszkodą! Podsumowali program „Senior na start” [FOTO]
Następny artykułŚwidnica wczoraj i dziś. Aleja Niepodległości