Dlaczego polski rynek influencer marketingu jest tak dynamiczny?
Wyreżyserowany, krótki spot reklamowy nie przemawia do wszystkich – zwłaszcza jeżeli jest tendencyjny i podobny do dziesiątków innych. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy o produkcie, usłudze opowie osoba, którą widzimy na co dzień, w zwykłych sytuacjach – influencer.
Konsument, który obserwuje konto na Instagramie, śledzi kanał na YouTube, ogląda filmiki na TikToku, nawiązuje swego rodzaju bliższą relację z blogerem czy vlogerem. Wie, jaka jest jego sytuacja życiowa, poglądy, status społeczny, co jada, czy ma psa i gdzie był na wakacjach. Odbiorca ma do niego bliższy stosunek, dlatego jeżeli influencer zarekomenduje on mu odkurzacz, poduszkę, biuro turystyczne, wzbudza duże zainteresowanie konsumenta. Istnieje wtedy spora szansa, że produkt będzie kojarzony z konkretną twarzą, zapamiętany, a ostatecznie kupiony.
Co wydarzyło się na polskim rynku influencer marketingu w ostatnim czasie?
Właściciele firm są coraz bardziej przekonani, że przyszłością reklamy są media społecznościowe. Dlatego z roku na rok wydają oni coraz więcej na działania z zakresu influencer marketingu. Najwięcej na tego typu reklamy wydają przedsiębiorcy działający w branżach beauty, mody, architektury wnętrz i budownictwa.
Ponadto:
- firmy coraz częściej nawiązują stałe współprace z twórcami – bywa, że nie tylko reklamują oni produkty na swoim kanale, profilu, ale stają się też twarzami marek, biorą udział w eventach promocyjnych;
- ludzie coraz częściej szukają inspiracji prezentowych, modowych nie na stronach internetowych, ale właśnie u influencerów – dlatego potencjał kont na portalach społecznościowych jest tak duży;
- reklamodawcy najbardziej ufają influencerom działającym na Instagramie – jednak platformie tej depcze po piętach Facebook i szybko rośnie popularność TikToka.
Dlaczego przedsiębiorcy inwestują w influencer marketing?
Reklama w postaci posta, relacji jest o wiele tańsza niż spot wyemitowany w telewizji i to w czasie, w którym oglądalność jest największa. Oprócz tego przedsiębiorcy są świadomi tego, że:
- influencer zmniejsza dystans między marką a konsumentami;
- post na Instagramie, Facebooku to wiele możliwości – może to być nie tylko inspirujący filmik czy zdjęcie z chwytliwym opisem. W ten sposób można udostępniać kody rabatowe;
- stawiając na influencer marketing, można łatwiej dotrzeć do grupy docelowej – reklama, jej treść, przekaz będą dopasowane do preferencji obserwatorów.
Potencjał drzemiący w tej formie reklamy jest ogromny. To nowa forma przekazu dopasowana do stylu życia, przyzwyczajeń i zwyczajów zakupowych konsumentów. Więcej informacji na jej temat znajdziesz na https://fabrykamarketingu.pl/.
/Artykuł sponsorowany/