Strona główna Artykuł sponsorowany Public Relations – główne cele oraz efekty

Public Relations – główne cele oraz efekty

0
Co to jest Public Relations i komu opłaca się w nie inwestować?

Public Relations – co to jest?
Public Relations (PR) to szereg świadomie zaplanowanych i konsekwentnych działań mających na celu kształtowanie pozytywnej reputacji firmy. W połączeniu z zabiegami marketingowymi PR pomaga budować markę, zdobywać klientów, ich zaufanie oraz tworzyć z nimi trwałe relacje. Wykorzystuje grupę narzędzi, służących do prowadzenia dialogu między marką a społeczeństwem. To właśnie istotna różnica między Public Relations a reklamą, która zawsze skierowana jest jednostronnie i nie zakłada przepływu informacji ze strony otoczenia do firmy.

Dlaczego warto inwestować w PR?
PR marki można prowadzić samodzielnie, lecz wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu na konkretne działania, a przede wszystkim na zgłębienie swojej wiedzy w zakresie Public Relations. Profesjonalna agencja PR opiera swoje działania na umiejętności kreowania strategii, a także znajomości bieżących wyników badań rynku, ewaluacji oraz form komunikacji.

Znacząca większość przedsiębiorców, którzy poważnie podchodzą do tematu, powierza PR swojej firmy specjalistom, zajmującym się takimi zadaniami na co dzień. Dobrze dobrana osoba lub zespół jest w stanie stosunkowo szybko zapewnić pozytywne wyniki. Oczywiście procesy Public Relations wymagają czasu i jeśli mają przynieść długofalowe zyski, wymagają dłuższej pracy. Jako przedsiębiorca możesz jednak zająć się wówczas dopracowywaniem własnej oferty, rozszerzaniem proponowanych produktów, usług lub innymi czynnościami związanymi z prowadzeniem działalności i rozbudową marki.

Zlecenie PR-u jest jedną z tych inwestycji, które zwykle się zwracają. Nie bez znaczenia jest tu jakość tego, co sprzedajesz, lecz Public Relations oraz działania marketingowe odgrywają zdecydowanie kluczową rolę.

5 powodów, dla których warto prowadzić Public Relations

1. Rozpoznawalność marki

Nawet najlepsze produkty nie sprzedadzą się, jeśli pozostaniesz z nimi w piwnicy. Pozwól firmie zaistnieć na rynku, dać się poznać społeczeństwu oraz potencjalnym odbiorcom. Rozpoznawalność marki ułatwia wzbudzenie zaufania i sięganie po jej produkty.

2. Reputacja przyciąga klientów

Dobre imię marki stanowi ogromne znaczenie podczas zdobywania nowych konsumentów. Dziś w dobie Internetu odruchowo już sprawdzamy opinie usługodawców, producentów, sprzedawców, zanim dokonamy zakupu. Marka hołdująca odpowiednim wartościom wzbudza zaufanie i zachęca do korzystania z jej oferty.

3. Na ratunek w kryzysowych sytuacjach

Na rynku pojawiła się mocna konkurencja lub wydarzyło się coś, co uderzyło w dobre imię Twojej firmy? Skuteczny PR pomoże odbudować jej siłę, a nawet obrócić zaistniałą sytuację na Twoją korzyść.

4. Komunikacja wewnętrzna

Dobry PR zadba również o to, co mówią o firmie jej pracownicy. Nawet najlepszej jakości produkty nie będą się dobrze sprzedawać, jeśli do klientów dotrze informacja o wyzysku i mobbingu. Zadowoleni pracownicy oraz pozytywna atmosfera w firmie, to najlepsza wizytówka, jaką możesz sobie wystawić.

5. Trwałe relacje z klientami

Profesjonalnie prowadzone konto na mediach społecznościowych sprawi, że klienci nie zaponą o Twojej marce. Będą ją dobrze kojarzyli i czuli jej bliskość, lecz nie nachalność. Trwała relacja jest podstawą przywiązania i lojalności oraz wierności klienta.

Czy zatem warto inwestować w PR?
Oczywiście, że warto. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą działalność jednoosobową, czy dużą korporację, jesteś na początku kariery czy może masz za sobą lata doświadczenia, prowadzenie Public Relations z pewnością pomoże Ci poprawić pozycję marki na rynku, a co za tym idzie, realnie zwiększyć zyski.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułAmber szuka nowego domu
Następny artykułJak zbierać i suszyć grzyby? Eksperci Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu radzą