Wyższe ceny w sklepach dotykają nas wszystkich. Dlatego wiele osób przekonuje się do robienia przemyślanych zakupów. W tym celu korzystają z gazetek reklamowych, które zawierają wszystkie istotne promocje.
Żywność i nie tylko
Gazetki promocyjne większości z nas kojarzą się z rabatami dotyczącymi produktów żywnościowych. Rzeczywiście, niemal każdy większy market wydaje dziś gazetkę reklamową, często nawet więcej, niż jedną na tydzień. Niemniej jednak warto mieć świadomość, że gazetki promocyjne nie dotyczą tylko i wyłącznie żywności, a zawierają również bardzo bogatą ofertę non food. Przykładem jest gazetka promocyjna biedronki, w której znaleźć możemy różnego rodzaju tekstylia, artykuły przemysłowe czy do domu. Często w gazetce prezentowane są również płyty bądź książki. Artykuły te zazwyczaj nie są przecenione – jest to nowość, którą możemy zakupić w sklepie przez określony czas. Co ciekawe, gazetki promocyjne wydają również sklepy, które w ogóle nie zajmują się sprzedażą żywności. W tym kontekście dobrym przykładem może być gazetka obi, innego rodzaju sklepów budowlanych, z artykułami do wykończenia wnętrz czy odzieżowych. Warto mieć to na uwadze i przeglądać gazetki nie tylko tych sieci, w których robimy zakupy co tydzień. Jest to szczególnie istotne, jeśli planujemy remont bądź wymianę garderoby czy zakup nowych kosmetyków.
Gdzie szukać gazetek promocyjnych?
Jeszcze do niedawna gazetki promocyjne dostępne były głównie w sklepach – można było zabrać sobie je przy wejściu bądź przy wyjściu. Często mogliśmy je znaleźć także w sklepach partnerskich – przykładowo sklep budowlany nawiązywał współpracę z marketem spożywczym, aby zwiększyć dostępność gazetek promocyjnych dla klientów. Wciąż bardzo popularne jest roznoszenie gazetek po domach – pracownicy sklepu bądź kurierzy wkładają je do skrzynek pocztowych w blokach czy domach jednorodzinnych. Niestety, gazetki do skrzynek roznoszone są jedynie do osób, które mieszkają w pobliżu większych marketów. Co więcej, nie wszystkie sieci praktykują ten zwyczaj. Na szczęście gazetki promocyjne dostępne są także w miejscu, które dostępne jest dla każdego, bez względu na czas i miejsce, w jakim się znajduje. Mowa oczywiście o internecie, w którym możemy w dowolnie wybranym momencie przeglądać wybrane przez siebie gazetki reklamowe. Znajdziemy je przede wszystkim na stronach internetowych sklepów. W ostatnim czasie powstały także portale, za pomocą których możemy przeglądać niemal wszystkie, dostępne w danym czasie na rynku gazetki promocyjne lidl. Nie można również zapomnieć o aplikacjach na telefon, które mają jeszcze szersze zastosowanie. Za ich pomocą możemy nie tylko zaznajomić się z ofertami promocyjnymi, ale również zaplanować zakupy czy tworzyć grupy ulubionych sklepów. Wszystko po to, aby nie tylko oszczędzać, ale i ułatwiać sobie nabywanie różnego rodzaju produktów, zarówno żywnościowych, jak i z ofert non food.
Na co uważać, przeglądając gazetki reklamowe?
Wielu klientom wydaje się, że gazetki promocyjne marketów, które zajmują się w głównej mierze sprzedażą żywności, ważne są od poniedziałku do soboty bądź niedzieli. Tymczasem wiele sieci handlowych wydaje więcej, niż jedną gazetkę tygodniowo. Zupełnie inaczej jest w przypadku gazetek wydawanych przez sklepy budowlane czy odzieżowe – te są często ważne dwa tygodnie, a nawet i miesiąc. Zwracajmy więc uwagę na okres obowiązywania promocji, który zwykle podany jest na pierwszej stronie. Co istotne, gazetki reklamowe zawierają nie tylko produkty przecenione, ale również takie, które dopiero zostaną wprowadzone do sklepu – wtedy ich cena kształtuje się na standardowym poziomie. Sprawdzajmy, czy sklep, w którym planujemy zrobić zakupy, nie został wyłączony z promocji. Tego typu informacje znajdują się zazwyczaj na samym końcu gazetki, na dole strony. Z oferty mogą być wyłączone wszystkie bądź tylko wybrane artykuły. Warto o tym pamiętać, zanim jeszcze zaplanujemy zakupy. W przypadku gazetek non food sprawdzajmy, czy dany produkt nie jest dostępny wyłącznie w sklepie internetowym – dotyczy to oczywiście tych sklepów, które prowadzą również sprzedaż online, a nie tylko stacjonarną. I na odwrót – gazetka promocyjna często zawiera inne produkty, niż aktualnie znajdują się w sklepach internetowych.
/Artykuł sponsorowany/