Najróżniejszych metod szukają osoby, które chcą wyłudzić dane albo pieniądze. Jeden z mieszkańców Świdnicy ostrzega przed fałszywymi SMS-ami.
Dzisiaj rano żona otrzymała SMS – a następującej treści: PGE : Na dzien 23.04 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej ! Prosimy o uregulowanie należności 10,50 zł. Zapłać teraz na https : // pgesaonline.digital /. Wiadomość została wysłana z numeru + 3809569… Po wybraniu tego numeru okazało się, że pochodzi on z Ukrainy. W uzupełnieniu podaję, że właścicielem licznika energii elektrycznej jestem ja i nie posiadam żadnych zaległości płatniczych wobec TAURONU. Podejrzewam,że oszustom chodzi nie tylko o wyłudzenie pieniędzy, ale również zdobycie danych – pisze pan Jerzy.
Okazuje się, ze przed tym sposobem oszustów PGE ostrzega już od stycznia 2021.
Pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, otrzymują zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości SMS trafiających do Klientów. PGE Obrót apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach bezpieczeństwa. SMSy wysyłane do Klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online. PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym. Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania – czytamy na stronie spółki.
/red./