Funkcjonariusze Aresztu Śledczego w Świdnicy zorganizowali kolejne szkolenie w ramach realizowanej przez Służbę Więzienną kampanii „Bezpieczni w służbie i pracy”.
Tym razem odbiorcami byli pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy i Ośrodka Pomocy Społecznej w Żarowie, którzy w takcie swojej pracy niewątpliwie są narażeni na szereg niebezpieczeństw. I właśnie skutecznemu działaniu w pracy z „trudnym” klientem zostało poświęcone szkolenie, w którym wzięło udział łącznie 25 osób.
Szkolenie przeprowadzone w Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych składało się z dwóch modułów. Sekcję teoretyczną rozpoczął kpt. Bartłomiej Perlak, który zapoznał uczestników z zadaniami i celami statutowymi Służby Więziennej posługując się przykładem Aresztu Śledczego w Świdnicy. Następnie psycholog Aresztu Śledczego w Świdnicy mjr Anna Polak przeprowadziła warsztaty panelowe podczas których uczestnicy mogli uzyskać podstawową wiedzę z zakresu umiejętności rozładowywania napięć i stresu wynikającego z kontaktu z agresywnym oraz roszczeniowym klientem. Istotne były również ćwiczenia z zakresu sposobu prowadzenia rozmowy i zachowania się w sytuacji zetknięcia się z agresją ze strony klienta.
Drugą częścią szkolenia był moduł praktyczny, który przeprowadzili funkcjonariusze Grupy Interwencyjnej Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej we Wrocławiu, a także st. chor. Rafał Łodej, dowódca zmiany ze świdnickiej jednostki. W ramach tej części szkolenia uczestnicy poznali podstawowe zasady z zakresu technik samoobrony. Co niezwykle cenne każdy z uczestników miał możliwość osobistego przećwiczenia chwytów i technik pod okiem fachowców. Ponadto uczestnikom szkolenia zaprezentowano zasady i formy udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Funkcjonariusze Służby Więziennej pracujący przez cały czas w bezpośrednim kontakcie z osobami pozbawionymi wolności. W ramach prowadzonej kampanii społecznej „Bezpieczni w służbie i w pracy”, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz przekazują zdobyte umiejętności podczas szkolenia przedstawicielom szeroko rozumianej administracji publicznej, którzy również w swojej pracy mają kontakt z trudnym petentem.
kpt. Bartłomiej Perlak/opr. red.
.