Świdniccy policjanci ponownie apelują o ostrożność podczas internetowych transakcji. Oszuści wciąż wykorzystują nieuwagę i zaufanie sprzedających na portalach ogłoszeniowych. Tym razem ich ofiarą padł 65-letni mieszkaniec Świdnicy.

– Mężczyzna kilka dni temu wystawił na jednym z popularnych portali ogłoszenie dotyczące sprzedaży kompletu wypoczynkowego. Wkrótce po publikacji oferty otrzymał na WhatsApp dwa zapytania o dostępność produktu. Jedna z osób zainteresowanych poprosiła o możliwość zakupu wraz z dostawą, na co świdniczanin przystał. Zgodnie z prośbą kupującej pokrzywdzony przesłał swój adres e-mail. Wkrótce otrzymał wiadomość rzekomo od portalu sprzedażowego. Po kliknięciu w link został przekierowany na fałszywą stronę, do złudzenia przypominającą stronę serwisu, a następnie na stronę imitującą bankowość internetową. 65-latek wybrał swój bank i próbował zalogować się, sądząc, że jest to potrzebne do otrzymania środków od kupującej. Logowanie nie powiodło się, a na ekranie pojawiła się informacja: „Proszę czekać, wkrótce otrzymasz połączenie telefoniczne” – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
Po chwili do mężczyzna zadzwoniła kobieta podająca się za przedstawicielkę portalu, która poinformowała o „problemach technicznych” oraz konieczności przeprowadzenia weryfikacji transakcji. Podczas kolejnej rozmowy nakłoniła ona 65-latka do przekazania kodów autoryzacyjnych, które otrzymał SMS-em z banku. – W wiadomościach pojawiały się kwoty oraz kolejne kody, które mężczyzna – przekonany, że bierze udział w procedurze potwierdzenia transakcji – przekazał rozmówczyni czterokrotnie. Po przekazaniu kodów dostęp do konta został zablokowany. Rozmówczyni próbowała jeszcze uzyskać od pokrzywdzonego kody BLIK, jednak 65-latek odmówił, po czym połączenie zostało przerwane. Mężczyzna zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa. W wyniku oszustwa mieszkaniec Świdnicy stracił ponad 6 tysięcy złotych – relacjonuje Ząbek.
Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność. – Nie klikaj w linki przesyłane przez komunikatory – mogą prowadzić do fałszywych stron. Przedstawiciele portalu nigdy nie proszą o podawanie kodów z SMS-ów ani kodów BLIK. Sprzedając na portalach ogłoszeniowych, nie podawaj danych logowania ani kodów autoryzacyjnych. Portal sprzedażowy nie wymaga logowania do banku, aby kupujący mógł przelać pieniądze. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości – przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z infolinią swojego banku lub z Policją – przypominają.
/KPP Świdnica, opr. mn/
![Policjanci czuwają nad bezpieczeństwem podczas świdnickiego jarmarku [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/12/policja-na-jarmarku-w-Swidnicy-1-238x178.jpg)


![Policjanci czuwają nad bezpieczeństwem podczas świdnickiego jarmarku [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/12/policja-na-jarmarku-w-Swidnicy-1-100x75.jpg)





![Kto wygrał zaproszenia na świąteczny koncert zespołu i chóru Armii USA w Świdnicy? [ROZWIĄZANIE KONKURSU]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2023/04/Orkiestra-Sil-Powietrznych-Stanow-Zjednoczonych-w-Europie-21-04-2023-Swidnica-5-100x75.jpg)