Podopieczni Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy zainaugurowali w środę najnowszy świdnicki quest, czyli terenową grę edukacyjno-turystyczną, która powstała z myślą o najmłodszych mieszkańcach.
– W Polsce questów jest coraz więcej, a na terenie Świdnicy jest już teraz 12 tras questowych, dzięki którym mieszkańcy mogą wraz ze swoimi pociechami iść w teren na trasy z zagadkami. Uczestnicy korzystają ze specjalnych Paszportów Odkrywcy, a po przejściu pięciu questów, zebraniu pieczątek i przysłaniu do nas – można dostać nagrodę. To fajna zabawa dla całej rodziny – przekonuje Krzysztof Szustka, koordynator programu Questy – Wyprawy Odkrywców.
– W ramach pilotażu z Ministerstwa Edukacji Narodowej dwanaście przedszkoli zostało wybranych do sprawdzenia, jak questy można dopasować do najmłodszych odkrywców, czyli dzieci w wieku do 10 lat. W tym gronie znalazły się dwa przedszkola ze Świdnicy, jedno z Ziębic, z Chojnowa i z Gromadki na Dolnym Śląsku, a także przedszkola z województw: lubuskiego, wielkopolskiego, małopolskiego i śląskiego. Dzisiaj inaugurujemy trasę robioną wspólnie z Przedszkolem Miejskim nr 15, natomiast w ubiegłym tygodniu mieliśmy inaugurację trasy w Przedszkolu Miejskim nr 4 – informuje Szustka.
– Do projektu questowego „Mali Odkrywcy” wyznaczył nas wydział edukacji Urzędu Miejskiego. Wybrano dwa przedszkola: Przedszkole Miejskie nr 4 oraz Przedszkole Miejskie nr 15 z uwagi na to, że jesteśmy usytuowani blisko parków. Początkowe questy miały odbywać się właśnie blisko parków i w ich otoczeniu, jednak sam zamysł i pomysły na questy poszły w troszkę inną stronę. Będziemy więc questować, czyli odkrywać miasto, trasą zawodów istniejących w Świdnicy w dawnych czasach – mówi Iwona Synkowska, dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 15 w Świdnicy.
Jak wyruszyć na questowe wyprawy po Świdnicy? – 1) Pobierz bezpłatną aplikację Questy – Wyprawy Odkrywców na swój telefon i utwórz konto gracza. Trasę gry można przejść z kartą questu lub aplikacją mobilną. 2) Twoim zadaniem jest uważne czytanie wskazówek i rozwiązywanie zagadek. Zebrane na trasie litery będą niezbędne do odkrycia hasła końcowego, które pozwoli Ci otworzyć skrzynię ze skarbem. Pieczęć odbij na karcie wyprawy lub w Paszporcie Odkrywcy, a w Księdze Questu, którą znajdziesz obok, potwierdź swoje przejście, wpisując datę i nick/nazwę użytkownika z systemu www.QUESTY.org.pl 3) Zaloguj się na swoim koncie i dodaj Quest do ukończonych, wpisując odgadnięte hasło – opisują autorzy projektu.
/mn/
fot. Mariusz Ordyniec