Strona główna Artykuł sponsorowany Audyt UX – kompendium wiedzy

Audyt UX – kompendium wiedzy

0

Każda interakcja użytkownika z aplikacją mobilną, stroną internetową czy oprogramowaniem wpływa na jego ogólną ocenę i satysfakcję. Wyjątkowo ważnym elementem tego procesu jest audyt UX, który pozwala na analizę użyteczności oraz identyfikację problemów z perspektywy użytkownika. Czym jednak jest audyt UX i jak bada doświadczenia użytkowników? 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o audycie UX, by sprawdzić jakie są oczekiwania użytkowników wobec Twojego sklepu lub strony? Czytaj dalej!

Czym właściwie jest audyt UX?

Audyt UX, rzadziej znany jako audyt użyteczności, to systematyczna ocena produktu cyfrowego z punktu widzenia użytkownika. Proces ten polega na analizie różnych aspektów doświadczenia użytkownika (user experience) w celu zidentyfikowania barier, które mogą wpływać na jego zadowolenie i efektywność korzystania z produktu. Audyt UX przeprowadzany jest na podstawie wytycznych zawartych w listach kontrolnych (usability checklist) oraz poprzez analizę heurystyczną, która pozwala na zrozumienie zachowania użytkowników i identyfikację problemów z kątem użyteczności.

Audyt ekspercki UX bada przede wszystkim doświadczenie użytkownika, a samo przeprowadzenie audytu UX jest niezwykle istotne, by maksymalizować np. długość przebywania użytkownika na stronie.

Jakie są zalety audytu UX?

Audyt UX przynosi szereg korzyści, które mogą znacząco poprawić działanie i odbiór produktu cyfrowego:

  1. Zwiększenie współczynnika konwersji: Dzięki audytowi UX możliwe jest zidentyfikowanie elementów strony, które mogą hamować użytkowników przed podjęciem pożądanych działań, takich jak zakupy, rejestracja czy subskrypcja. Poprawienie tych elementów może prowadzić do wzrostu współczynnika konwersji.
  2. Lepsze zrozumienie zachowania użytkowników: Audyt UX dostarcza cennych informacji na temat tego, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem. To z kolei pozwala na lepsze dopasowanie strony czy aplikacji do ich oczekiwań i potrzeb.
  3. Poprawa doświadczeń użytkowników: Dzięki identyfikacji i usunięciu barier użytkownicy mogą korzystać z produktu w bardziej intuicyjny i satysfakcjonujący sposób, co prowadzi do większego zadowolenia użytkowników.
  4. Szczegółowy raport: Wyniki audytu UX są prezentowane w formie szczegółowego raportu, który zawiera konkretne rekomendacje i wskazówki dotyczące usprawnień. Taki raport jest nieocenionym narzędziem dla zespołów projektowych i deweloperskich.

Dlaczego powinniśmy zainteresować się tematem audytu UX?

Zainteresowanie audytem UX wynika z potrzeby. Przede wszystkim, rosnąca konkurencja na rynku cyfrowym sprawia, że jakość doświadczeń użytkowników staje się ogromnie ważnym czynnikiem odróżniającym produkty. Firmy, które inwestują w audyt UX, zyskują przewagę konkurencyjną, ponieważ ich produkty są bardziej dopasowane do potrzeb użytkowników.

Po drugie, audyt UX pozwala na oszczędności finansowe. Wczesna identyfikacja problemów z użytecznością może zapobiec kosztownym poprawkom na późniejszych etapach rozwoju produktu. Ponadto, zwiększenie satysfakcji użytkowników prowadzi do lojalności klientów i zmniejsza wskaźnik rezygnacji.

Chcesz wykonać audyt strony internetowej UX? Koniecznie sprawdź – https://thestory.is/pl/uslugi/user-experience/ux-design/

/Artykuł sponsorowanych/

Poprzedni artykułNowy sezon, nowe ceny. Wiadomo, ile będzie kosztował wstęp na basen letni
Następny artykułIlu milionerów mamy w powiecie świdnickim? Dane skarbówki za ubiegły rok