Obiekty turystyczne nie od dziś prześcigają się w drobiazgach, które mogą na pamiątkę odwiedzin nabyć goście. Czym jednak są zakładki do książek, etui na okulary, kalendarze, otwieracze czy długopisy wobec tego, co wymyślili spece od reklamy blisko sto lat temu. Uroczy souvenir trafił do Muzeum Dawnego Kupiectwa.
– Do zbiorów naszego Muzeum, a konkretnie do Działu Dawnego Kupiectwa, dzięki darczyńcom z Bielawy, trafił reklamowy souvenir z lat trzydziestych XX w. Jest to etui w formie kieszonkowego zegarka z koronką. Posiada zamiast cyferblatu zdjęcie z widokiem wieży widokowej z zadaszoną altaną, dawnej restauracji na wierzchołku Chełmca w Górach Wałbrzyskich koło Boguszowa-Gorc (Hochwald bei Gottesberg). Zaskakująca jest zawartość etui, ponieważ jest nim rozkładany kubeczek, którym mógł zaspokoić swoje pragnienie strudzony wspinaczką turysta – czytamy na profilu muzeum w mediach społecznościowych.
/opr. red./
fot. Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy