Strona główna 112 Podszyli się pod pracowników banku. 61-latka straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

Podszyli się pod pracowników banku. 61-latka straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

0

Ofiarą oszustwa padła 61-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która straciła ponad 45 tys. złotych. Przestępcy podszywający się pod pracowników banku zalecili kobiecie zainstalowanie specjalnej aplikacji, dzięki której oszuści uzyskali dane do konta bankowego poszkodowanej.

Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który chce zweryfikować wniosek kredytowy, którego poszkodowany nie składał, albo rzekomy pracownik banku wykrył podejrzany przelew czy transakcję lub też ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zainstalowania przez pokrzywdzonych wskazanej przez nich aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia, z którego korzystamy w bankowości internetowej – opisuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

Do Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosiła się 61-latka, która padła ofiarą oszustów, działających tą metodą. – Jak ustalili mundurowi, kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika infolinii banku i usłyszała, że jest konieczność potwierdzenia dyspozycji przelewu we wskazanym banku. Kobieta zaprzeczyła wykonaniu przelewu, wówczas rzekomy pracownik infolinii przekazał jej także informację o próbie zaciągnięcia kredytu na jej dane. Rozmówca poinformował 61-latkę o konieczności połączenia z działem technicznym. Tam poszkodowana usłyszała, że konieczne jest by bank zdalnie połączył się z jej telefonem, a do tego niezbędna jest instalacja specjalnego programu. Poszkodowana, chcąc uchronić się przez oszustem zainstalowała wskazany program, następnie postępowała zgodnie z instrukcjami, a wszystko po to by pieniądze zabezpieczyć na koncie. W efekcie przelała z dwóch kont środki na inne konta wskazane w linku aplikacji, przelewy wykonała ponieważ konsultantka utwierdziła ją w przekonaniu, że to jedyny sposób na zabezpieczenie środków – relacjonuje Ząbek.

Po wszystkim kobieta poszła do banku, gdzie dowiedziała się, że została oszukana. 61-latka straciła ponad 45 tysięcy złotych. – Po raz kolejny apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypomina rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułNajnowsze dane resortu zdrowia o zakażeniach
Następny artykułtest_ad_intext