Pandemia sprawiła, że większość firm wprowadziła pracę zdalną dla wielu działów i branży. Po poznaniu dobrych stron tego rozwiązania przedsiębiorstwa coraz częściej postanawiają częściowo lub w pełni przejść na pracę zdalną. Jak więc efektywnie pracować z domu, tak aby wykonywać wszystkie obowiązki sumiennie i nie rozpraszać się? Sprawdź poniższe porady!
- Planuj swój dzień
Praca zdalna pozwala na łatwe pogodzenie obowiązków służbowych z innymi zadaniami np. hobby czy szkoleniami. W praktyce jednak okazuje się, że przez brak dobrze wykonanego planu czas ucieka, a Ty nie dokończyłeś nawet połowy swoich obowiązków. Rozwiązaniem tego problemu będzie więc odpowiednie planowanie dnia. Zakup planer papierowy lub pobierz aplikację na swój komputer czy telefon i zapisuj w niej wszystkie zadania do zrealizowania. Takim sposobem łatwo rozplanujesz sobie dzień. Dzięki temu też będziesz miał pewność, że wypełniłeś wszelkie obowiązki.
- Pamiętaj o przerwach
Podczas pracy zdalnej łatwo jest się zapomnieć i zasiedzieć przez kilka godzin przed komputerem. Zaburzamy sobie wtedy standardowy tryb pracy. Wpatrywanie się w ekran komputera przez 8 godzin dziennie nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego pamiętaj również o przerwach. Odpowiednim rozwiązaniem będzie ustawienie bloków pracy, podczas których będziesz wypełniał zadania do końca. Po sfinalizowaniu zadania zrób sobie 15-minutową przerwę, którą możesz poświęcić na krótki spacer czy obserwowanie widoków z okna.
- Uporządkuj swoją przestrzeń
Przez wszechobecny bałagan występujący koło miejsca pracy bardzo łatwo jest się rozproszyć. Pamiętaj więc o uporządkowaniu swojej przestrzeni. Miejsce na biurku wypełnij przydatnymi kartkami, małymi karteczkami samoprzylepnymi i długopisami. Zrezygnuj z niepotrzebnych gadżetów, które będą jedynie rozpraszały Twoją uwagę. Postaw na minimalizm podczas planowania swojej przestrzeni, tak aby móc w pełni skupić się na wypełnianiu swoich obowiązków.
- Nie zapominaj o swoich hobby
Pracując zdalnie, bardzo łatwo jest zapomnieć o swoich hobby i innych obowiązkach. Pamiętaj więc o odcięciu swojego życia prywatnego od służbowego i stosuj zasadę work-life-balance. Mimo zmiany miejsca wypełniania obowiązków z biura na własny pokój nadal masz prawo do posiadania życia prywatnego, nie rezygnuj więc z tego!
/Artykuł sponsorowany/