Kierujesz ofertę do mieszkających w Twoim mieście i w okolicy? Możesz dotrzeć do zainteresowanych produktami i usługami w różny sposób. Wielu konsumentów szukanie oferty rozpoczyna od skorzystania z wyszukiwarki Google, która ma w Polsce ponad 95% udziału w rynku. Jeśli Twoja strona zajmuje wysokie pozycje na zapytania branżowe, to możesz dzięki temu zdobywać klientów. Dlaczego opłaca się postawić na pozycjonowanie regionalne?
Pozycjonowanie regionalne – dlaczego warto?
Liczba internautów w Polsce wynosi około 30 mln. Z Google korzysta zatem około 27 mln Polaków. Za pomocą tej wyszukiwarki możesz trafić do wielu odbiorców produktów i usług. Będzie to możliwe jednak dopiero wtedy, gdy Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. W zależności od branży jesteś w stanie pozyskać miesięcznie setki, tysiące, ale nawet setki tysięcy odwiedzin.
Dla ruchu z Google charakterystyczny jest wysoki współczynnik konwersji. Dlaczego? Otóż najczęściej użytkownicy szukają produktu czy usługi, bo ich potrzebują lub interesują się nimi. Według analizy FirstPageSage, SEO (Search Engine Optimization) ma najwyższy wskaźnik konwersji w przypadku B2B (business to business) i prawie najwyższy w B2C (business to consumer).
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie firm z Wrocławia i innych miast lub wsi skierowane do odbiorców regionalnych? Przemawia za tym wiele kwestii:
- zwiększysz przychody,
- zdobędziesz nowych klientów,
- najczęściej frazy lokalne są mniej konkurencyjne niż zapytania ogólne i szybciej możesz uzyskać oczekiwane pozycje,
- zwiększysz rozpoznawalność marki.
Co zrobić, aby osiągnąć sukces w lokalnych wynikach wyszukiwania? Przed Tobą co najmniej kilka kroków.
Pozycjonowanie regionalne – jak osiągnąć sukces?
Jeśli prowadzisz działalność lokalną, to zacznij od założenia wizytówki w Profilu Firmy w Google (wcześniej Google Moja Firma). To darmowa usługa, w której zakładasz profil, wypełniasz go danymi, aktualizujesz. Możesz dodawać wpisy dotyczące promocji, które oferujesz i nie tylko.
Wyszukaj jakieś zapytanie lokalne, np. fryzjer Wrocław. Na górze wyników, zaraz pod sponsorowanymi, zobaczysz trzypak rezultatów z Google Maps. Tutaj wyświetlają się wyłącznie wizytówki z Profilu Firmy w Google. Zatem, jeśli nie masz profilu, to też nie znajdziesz w tym miejscu Twojej oferty. Żeby jednak Twoja wizytówka zajmowała wysokie pozycje, musisz ją zoptymalizować. Pamiętaj o takich działaniach jak:
- dodaj w nazwie firmy najważniejsze słowo kluczowe. Np. SuperAuto – wypożyczalnia samochodów. Nazwa nie może się składać wyłącznie ze słowa kluczowego – zakazuje tego regulamin Profilu;
- dodaj w opisie najważniejsze słowo kluczowe. Masz do wykorzystania 750 zzs. Niech ta fraza pojawi się w pierwszych 250 znakach;
- zachęcaj klientów do pozostawiania opinii. Najlepiej, żeby były długie i zawierały słowa kluczowe. Staraj się odpowiadać na recenzje, ale nie za każdym razem tak samo;
- zdobywaj wizytówki NAP. NAP to skrót od Name Adress Phone. Takie wpisy zawierają informacje o firmie, jej dane kontaktowe i często odnośnik do strony WWW;
- umieść w witrynie mapę Google, na której widać, gdzie znajduje się Twoja siedziba. Klient może dzięki temu łatwo wyznaczyć drogę dojazdową do niej. Dla Google umieszczenie mapy jest istotne – uwiarygodnia to Twoją wizytówkę.
Stosując się do tych zaleceń, zwiększysz szanse na pozyskanie klientów z Google. Pamiętaj o optymalizowaniu strony WWW. Wpływ na decyzję klienta o kontakcie z Tobą lub zamówieniu produktów ma wiele czynników. Niech strona szybko się ładuje i ma włączony certyfikat SSL (bezpieczne połączenie – adres zaczynać się będzie od https://, a nie od http://). Dokładnie opisz ofertę i zoptymalizuj teksty pod słowa kluczowe. Dzięki temu zwiększysz szansę na oczekiwane rezultaty w wynikach wyszukiwania. Więcej na temat pozycjonowania regionalnego przeczytasz tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw. Sprawdź, jak przebiega ten proces, ile trwa i czego możesz po nim oczekiwać.
/Artykuł sponsorowany/