Strona główna Artykuł sponsorowany Co należy wiedzieć o projektowaniu stron internetowych?

Co należy wiedzieć o projektowaniu stron internetowych?

0

Strona internetowa jest wizytówką przedsiębiorstwa. Świadczy o profesjonalizmie oraz pozwala zapoznać się z ofertą. Poza tym ułatwia zdobycie danych kontaktowych. Brak strony internetowej, słabe wykonanie albo błędne treści mogą zniechęcać klientów, a nawet kandydatów do pracy.

Czym zajmuje się agencja projektująca strony?

Na ogół projektowanie stron internetowych Krakow jest zlecane agencjom kreatywnym czy marketingowym. Podejmują one planowanie, budowę koncepcji, układu i projektowania treści. Według niektórych nawet 95% pracy nad stroną to typografia. To właśnie treść jest przeglądana i sprawia, że strona jest odwiedzana. Najczęściej tworzenie stron WWW opiera się na koncepcji minimalizacji kliknięć na stronie w celu dojścia do pożądanej informacji. Dlatego analizowane są najczęstsze potrzeby informacyjne klientów w branży.

Sam wygląd jednak nie zapewnia sukcesu. Według Jeffreya Zeldmana: „Projekt wymaga treści. Projekt bez treści jest dekoracją”. Projektujący stronę powinien również nadzorować pracę twórców treści. Istotna jest nie tylko przydatność informacji, ale sposób ich przedstawienia. Internauci coraz częściej wyszukują konkretów, więc nie będą przebijać się przez długie teksty, które mają tylko budować napięcie. W konsekwencji tworzenie stron pełnych treści, ale bez wyglądu jest nieskuteczne. Ważne informacje powinny być wyeksponowane wizualnie i prowadzić wzrok Internauty.

Przy tworzeniu stron WWW ważne jest też dostosowywanie do urządzeń przenośnych (telefonów, tabletów). Profesjonalne strony internetowe coraz częściej decydują się na responsywny logotyp. Uważa się też, że należy dostosowywać strony do potencjalnych klientów. Każda grupa wiekowa będzie miała inny archetyp wyszukiwania informacji na stronie. Na przykład wśród starszych osób ważna będzie kategoryzacja od ogółu do szczegółu.

Strona internetowa to nie tylko wybór kolorów i kroju liter

Należy mieć świadomość, że tworzenie stron internetowych jest najskuteczniejsze przy zbudowaniu trwałej koncepcji marketingowej. Stworzenie identyfikacji wizualnej na wszystkie media przedsiębiorstwa pozwala budować trwałą rozpoznawalność. Projektowanie stron obejmuje też różne techniki dotyczące inkluzywności (dostępności dla osób niewidomych czy o gorszym wzroku). W kolejnych latach zapewne wzrośnie też znaczenie tworzenia treści w prostszych wersjach językowych.

Mimo istnienia wzorców, tworzenie stron jest dalej procesem twórczym i wymagającym połączenia estetyki z wygodą użytkowania. Na ogół strona to system składający się z wielu różnych części, które można dowolnie składać. Układ strony jest bardzo zależny od oferowanych produktów, usług czy rodzaju działalności. Na przykład przy oferowaniu produktów na miarę, ale o wysokim wolumenie sprzedaży (tartak) zazwyczaj wysoko wyeksponujemy lokalizację czy cennik, a treści dotyczące przeszłych realizacji będą widoczne dalej.

W ostatnich latach tworzenie sklepów internetowych stało się istotną częścią działalności agencji marketingowych i kreatywnych. Konieczne jest zaproponowanie systemu do dostosowywania funkcjonalności do oferowanych produktów. Nie można dopuścić, aby przy produktach o niskiej wartości był możliwy zakup ratalny. Kłopotliwa jest też automatyzacja sprzedaży i przesyłek. Ze względu na duży rozwój tzw. dropshippingu sklepy mają ograniczone możliwości konkurowania ceną. Ważny staje się impuls zakupowy, który będzie wzmocniony przez wysokiej jakości stronę internetową.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułRedaktor naczelna Swidnica24.pl wygrywa prawomocnie w sądzie z Beatą Moskal-Słaniewską. Jest także śledztwo prokuratorskie
Następny artykułOd obsesji uzależnień po wymarzone role aktorskie. Michał „Misiek” Koterski szczerze na spotkaniu w Świdnicy [FOTO]