Strona główna Artykuł sponsorowany Jakie oszczędności warto wprowadzić do firmy?

Jakie oszczędności warto wprowadzić do firmy?

0
Przedsiębiorcy co miesiąc muszą liczyć się z dużymi kosztami prowadzenia firmy. Opłaty abonamentów programów, składki do ZUS, wynajem powierzchni biurowych – to wszystko kosztuje krocie. Właściciele firm szukający sposobów na oszczędzanie powinni zapoznać się z poniższymi wskazówkami pozwalającymi zmniejszyć ilość wydawanych pieniędzy.
Jak oszczędzać w firmie?

Powyższe zdanie to jedno z najczęściej otrzymywanych pytań, które słyszy doradca podatkowy. I tak jak to zwykle w biznesie bywa – nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Niektóre rozwiązania idealnie sprawdzą się w jednej firmie, a natomiast w drugiej będą kompletnie bezużyteczne. Dużo zależy od różnych czynników takich jak np. wielkość firmy, jej staż na rynku, branża w której działa czy zasięgi. Jak zatem znaleźć najlepsze metody oszczędzania dla siebie? Skutecznym rozwiązaniem będzie udanie się do profesjonalisty, który zajmuje się takimi sprawami zawodowo. Kimś takim bez wątpienia jest doradca podatkowy czy doradca finansowy. Bazując na swoim doświadczeniu, pomoże on określić w jakich dziedzinach firma może pozwolić sobie na drobne oszczędności, a w jakich lepiej nie skąpić pieniędzy. Oprócz tego warto również zapoznać się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi oszczędzania. Są bezpieczne i uniwersalne, co oznacza, że można spokojnie wypróbować je w swojej firmie niezależnie od tego czy jest duża czy mała i czym się zajmuje.

Outsourcing usług

Outsourcing usług, czyli przekazywanie zadań, funkcji, projektów i procesów do realizacji firmie zewnętrznej to dość popularna i skuteczna metoda wykorzystywana przez właścicieli firm, którzy chcą zaoszczędzić na wydatkach związanych z biznesem. Outsourcing usług może dotyczyć różnych branż, zlecać można np. usługi graficzne, księgowość, marketing, sprzątanie czy serwisowanie sprzętów. Outsourcing pozwala zaoszczędzić na zatrudnieniu pracowników, organizowaniu im miejsc pracy oraz kursów i szkoleń. Wynika to z faktu, iż często zapłata dla firmy outsourcingowej określana jest za wykonane usługi, a nie tak jak np. pensja pracownika – za miesiąc.

Leasing

Obecnie największą popularnością cieszy się leasing samochodów dla firm, ale warto jednak wiedzieć, że można wybrać te formę finansowania również do różnego rodzaju sprzętów, np. komputerów czy drukarek. Takie rozwiązanie pozwala przedsiębiorcy na zaopatrzenie biura w lepszy sprzęt lub jego większą ilość niż gdyby miał wszystko kupować. Dodatkową zaletą jest dostępność leasingu – obecnie może go otrzymać nawet osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą.

Zaopatrzenie w hurtowniach

Artykuły biurowe – przyrządy piśmiennicze, notatniki, papier do drukarki – wszystko to jest niezbędne do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania biura. Robiąc zakupy do firmy warto korzystać z usług hurtowni. Towar tam jest o wiele tańszy niż w sklepach detalicznych, co w skali roku pozwala zaoszczędzić całkiem pokaźną sumę. Dodatkowo, hurtownie często mają rabaty lub robią specjalne akcje promocyjne dla swoich stałych klientów.

Zamienniki popularnych programów

Ten sposób na oszczędzanie sprawdzi się szczególnie w małych firmach oraz takich, gdzie do pracy potrzebne są tylko podstawowe programy. Otóż, zamiast wykupywać dostęp do popularnych pakietów oprogramowania biurowego, które bywa dość drogie, warto poszukać ich zamienników. Część programów do obsługi biura oferuje swoje podstawowe funkcje za darmo i wymaga dodatkowej opłaty tylko w przypadku zapotrzebowania firmy na dodatkowe usługi. Takie rozwiązanie pozwala na korzystanie z najpotrzebniejszych programów bez dużego obciążania finansów biznesu.

Coworking

Małe firmy, start – upy czy osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą sporo zaoszczędzić na coworkingu. Coworking to dzielenie przestrzeni biurowej z innymi firmami. Oznacza to, że centrum coworkingowe udostępnia firmom przestrzeń do prowadzenia działalności. Abonament za taką usługę z reguły nie jest duży, szczególnie w porównaniu z kosztami, jakie musiałby ponieść przedsiębiorca w przypadku wynajmu budynku.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułNadużywający alkoholu rodzice stanęli przed sądem. „Dzieci były tak zdesperowane, że nie chciały z nimi spędzać świąt”
Następny artykułAuto osobowe doszczętnie spłonęło na wjeździe do Galerii Świdnickiej [FOTO/VIDEO]